login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php script plaatst 2 tabellen ipv 1

Offline dpower717 - 18/10/2009 15:32
Avatar van dpower717Nieuw lid Hallo allemaal,

ik heb een inschrijvingsformulier (uitgebreid contactformulier) waarbij via een php bestand (insert.php) de gegevens in een sql worden geschreven. Alleen wanneer je dit invult, krijg je 1 ingevulde tabel en 1 lege tabel, erg vreemd op zich, het script staat niet toe dat je gegevens leeg verzend.

hier de code van het inschrijvingsformulier :

Plaatscode: 137844

en insert.php
Plaatscode: 137845

iemand die het overzicht niet kwijt raakt  

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 18/10/2009 17:48
Avatar van MiST Lid Niet moeilijk, je require staat helemaal onderaan!
Als je de pagina bekijkt (dus het formulier) is de $_POST variabele leeg, en krijg je geen input, maar schrijf je deze toch weg.
Pas als je op de submit button klikt zit er informatie in $_POST en heb je dus gegevens.

Het is een verschrikkelijk slechte gewoonte om je SQL in een insert.php te steken, by the way. Maak er dan liever een functie van. de naam insert.php is ook helemaal nietszeggend. Hier moet je op letten als je ooit deftig wil kunnen programmeren. Niet dat copy/paste programmeergedrag.

En dan nog iets. Je code is verschrikkelijk slordig. Kijk eens naar bestaande stijlgidsen voor PHP of andere talen.
Hulpje: http://www.phpbuilder.com/columns/tim20010101.php3
Offline dpower717 - 19/10/2009 22:12
Avatar van dpower717 Nieuw lid hoi,

tja ik ben nog niet zo heel erg thuis in php.
Dit is trouwens mn eerste code, dus vond hem nog niet zo gek eigenlijk .

Maar over functions weet ik nog minder, kan je me wat op weg helpen, ik organiseer een toernooi, en als dat allemaal geautomatiseerd opgeslagen kon worden zou fijn zijn  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s