login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CFK EDITOR

Offline jaoerd - 14/10/2009 21:46
Avatar van jaoerdNieuw lid Hallo,

Ik heb een aantal vragen, ik wil een website gaan maken waar standaard pagina's + een standaard menu inzit.

Dan zou ik op elke pagina de titel + de tekst wil kunnen veranderen als je ingelogt ben. Dus dat er een link onder de pagina bijvoorbeeld staat met: 'tekst bewerken...'.

En als je niet ingelogd ben (of niet de goeie rechten heb), dat je dit niet ziet.

Ik wil voor deze keer CFK editor gebruiken.

Eerst maakte ik altijd een aparte website waar je de pagina kon veranderen. Dat je 2 website's had. Een admin website en de gewone website.

Maar nu wil ik dat in één doen.

Mijn vraag is dan, moet ik dit maken in het beveiligssysteem, dat als je rechten heb dat je dan de pagina kan veranden.

Of moet dat in bepaalde bestanden van CFK.

Ik werk nog niet zo lang met php, hulp is altijd welkom. Als je een goeie tutorial heb waar ik dit kan vinden.

(dus dat als je ingelogd ben andere tekst ziet dat als je niet ingelogd ben, andere tutorials over beveiliging is gewoon even google, dat andere vind ik eigenlijk niet echt)

En mijn 2e vraag is, kan dit alleen met php en mysql? Of moet ik dan gebruik maken van AJAX of JAVASCRIPT ?

Alvast bedankt,
Sjoerd

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 14/10/2009 23:02
Avatar van Stijn PHP expert Als de gebruiker geen toegang heeft, dan redirect je die naar een error pagina en anders laad je de pagina om te bewerken. Die pagina laad dan de FCK editor.
Offline Crain - 14/10/2009 23:06
Avatar van Crain Nieuw lid Ja dat kan hoor, geen probleem. Er zijn genoeg scripts te vinden, zelfs hier ook. Google tik je gewoon: script ledensysteem.

En vervolgens een nieuw pagina aanmaken dat alleen toegestaan is "beheerder" van de ledensysteem. Daar kun je alles zelf bewerken...
Offline jaoerd - 15/10/2009 13:08
Avatar van jaoerd Nieuw lid Ik bedoel eigenlijk iets anders.

Kijk, ik wil een pagina, waarbij als je niet ben ingelogt, gewoon de tekst ziet. En waarbij je wel bent ingelogd, de pagina kan veranderen.

Dat was eigenlijk mijn bedoeling om te maken, ik hoop dat jullie mij begrijpen en mijn vraag kunnen beantwoorden.
Offline ArieMedia - 15/10/2009 13:11
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
jaoerd schreef:
Ik bedoel eigenlijk iets anders.

Kijk, ik wil een pagina, waarbij als je niet ben ingelogt, gewoon de tekst ziet. En waarbij je wel bent ingelogd, de pagina kan veranderen.

Dat was eigenlijk mijn bedoeling om te maken, ik hoop dat jullie mij begrijpen en mijn vraag kunnen beantwoorden.
dat kan je controleren met sessies, dit is een superglobal.
  1. if(isset($_SESSION['id'])) {
  2. // je mag aanpassen
  3. } else {
  4. // je mag alleen kijken
  5. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s