Nieuw lid |
|
Hallo,
Ik heb een script waarbij cellen vanuit een tabel worden ingevuld.
Als ik de cellen via $id = '10'; in laat vullen worden deze netjes gevuld.
Als ik ze wijzig en op sla werkt dat ook prima.
Doe ik dit vanuit een url, bv test.php?id=10 worden de cellen ook netjes gevuld maar als ik dan iets wijzig en opsla wordt dit niet opgeslagen in de database.
De gegevens blijven dan ongewijzigd.
Hoe krijg ik dit werkend?
<?
require("config.php");
//$id = '10';
$id = $_GET['id'];
$query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE memberid='". $id ."'");
if(!$submit){
while($object = mysql_fetch_object($query)){
?>
<br>
<form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF ?>">
<table width="500" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<input type="hidden" name="submit" value="1">
Voornaam:</td>
<td><input type="text" name="voornaam" size="30" value="<? echo $object->voornaam ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>Achternaam:</td>
<td><input type="text" name="achternaam" size="30" value="<? echo $object->achternaam ?>"></td>
</tr>
</table>
<p align="center">
<input type="image" src="siteart/floppy.png" name="submit2" value="Opslaan">
</p>
</form>
<?
}
}
else{
mysql_query("UPDATE members SET voornaam='$voornaam', achternaam = '$achternaam' WHERE memberid = '$id'") or die(mysql_error());
echo "Gegevens zijn succesvol opgeslagen...";
}
?>
<? require("config.php"); //$id = '10'; $id = $_GET['id']; $query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE memberid='". $id ."'"); if(!$submit){ ?> <br> <form method="POST" action=" <? echo $PHP_SELF ?>"> <table width="500" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td> <input type="hidden" name="submit" value="1"> Voornaam:</td> <td><input type="text" name="voornaam" size="30" value=" <? echo $object->voornaam ?>"></td> </tr> <tr> <td>Achternaam:</td> <td><input type="text" name="achternaam" size="30" value=" <? echo $object->achternaam ?>"></td> </tr> </table> <p align="center"> <input type="image" src="siteart/floppy.png" name="submit2" value="Opslaan"> </p> </form> <? } } else{ mysql_query("UPDATE members SET voornaam='$voornaam', achternaam = '$achternaam' WHERE memberid = '$id'") or die(mysql_error()); echo "Gegevens zijn succesvol opgeslagen..."; } ?>
|