login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vaste periodes selecteren (Opgelost)

Offline Ruultje - 10/10/2009 02:19
Avatar van RuultjeNieuw lid Ik weet niet of deze mogelijkheid er is, vandaar de vraag. Is het met php en mysql mogelijk om vaste periodes vast te stellen?

Voorbeeld. Week 1 tot 4 is periode 1. Week 5 tot 9 is periode 2. Week 10 tot 15 is periode 3 etc. Tot aan 52 weken. Het aantal weken is niet altijd hetzelfde. Dat kan verschillen. 3x bestaat een periode uit 4 weken. 8x bestaat een periode uit 5 weken.

Die periodes zijn elke jaar hetzelfde. Dus ieder jaar is periode 1 week 1 tot 4. Periode 2 week 5 tot 9 etc. Wel moeten de periodes aan het jaar gekoppeld worden (voor het overzicht).

Bestaat deze mogelijkheid er? En is dit met een code op te lossen of moet daar een aparte tabel inkomen in de database? Zou deze mogelijkheid er zijn dan hoor ik dit heel graag. Een klein voorbeeld zou natuurlijk geweldig zijn. Die zal ik dan zelf wel verder uitbouwen. Ook een trefwoord om hier op te zoeken zou mij al een heel eind op weg helpen. Selecteren op periode heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 10/10/2009 10:53
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Het makkelijkste zal zijn om een tabel te maken in de database:
Citaat:
periodes
id|start|end
1|1|4
2|5|9
3|10|25

Dan zou je met zoiets (niet getest):
  1. SELECT * FROM tabel LEFT JOIN periodes ON periodes.id = 2 HAVING WEEK(tijd_veld) BETWEEN(periodes.start, periodes.end)
de waarden uit de tabel "tabel" kunnen halen waarvan het veld "tijd_veld" binnen periode 2 valt.
Offline Ruultje - 10/10/2009 23:08 (laatste wijziging 11/10/2009 18:25)
Avatar van Ruultje Nieuw lid Bedankt ga er mee aan de slag.

Is allemaal gelukt. Dus ontzettend bedankt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s