login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PEAR database class gebruiken?

Offline Sar - 19/09/2009 01:37 (laatste wijziging 21/09/2009 13:55)
Avatar van SarPHP interesse Een tijdje terug opende ik hier een topic over het verschil tussen PDO en MySQLi.

Nu ga ik (nu pas) de overstap maken naar MySQLi, maar nu leek het mij wel makkelijk om hier direct een dbclass bij te gebruiken, zodat ik later, indien nodig, nog andere databases zou kunnen gebruiken met dezelfde code.

Nu lees ik heel wat over Pear DB Class.
Maar zijn er nog andere goeie mogelijkheden?

Zo ja, wat zijn de voor- en nadelen?

Alvast bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 19/09/2009 10:44
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
je kan ook adoDB downloaden, die ondersteund meerdere databases, en je hebt meteen je class.
Offline Richard - 19/09/2009 13:59
Avatar van Richard Crew algemeen MySQLi *is* een "dbclass" zoals jij het noemt. adoDB is een hoop ellende wat meer problemen veroorzaakt dan voordelen. Gewoon mysqli op zichzelf gebruiken, dat werkt sneller en beter.
Offline ArieMedia - 19/09/2009 15:11
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
JeXuS schreef:
MySQLi *is* een "dbclass" zoals jij het noemt. adoDB is een hoop ellende wat meer problemen veroorzaakt dan voordelen. Gewoon mysqli op zichzelf gebruiken, dat werkt sneller en beter.
Hmm, nooit problemen gehad met AdoDB om eerlijk te zijn, kan je wat problemen vertellen die je had? Ben daar wel benieuwd naar namelijk 
Offline Sar - 19/09/2009 20:18
Avatar van Sar PHP interesse Maar zo te lezen wordt Pear dus niet aangeraden?

adoDB heb ik nog niet van gehoord, zal er zo eens wat over gaan lezen.

En ik weet inderdaad dat MySQLi al een class opzich is, maar het ging mij meer om de flexibiliteit om meerdere databases te ondersteunen.
Offline Gerard - 21/09/2009 13:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker Stel jezelf dan de volgende vraag:
"Hoe vaak zal het voorkomen dat ik voor één of meerdere van mijn klanten een overstap dien te maken van MySQL naar een ander DBMS?"

Als je hierop iets anders antwoord dan "voor bijna elke klant", zou ik dat gewoon vergeten en gaan proggen voor MySQL. Daarna kun je elke klant die iets anders wil vast wel consulteren op dit onderwerp.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s