login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verwijderen van items uit een gastenboek (Opgelost)

Offline Designick - 16/09/2009 23:14 (laatste wijziging 16/09/2009 23:35)
Avatar van DesignickNieuw lid Hallo,

Ik ben al een tijd met een site bezig.
Alleen nu hebben we zelf een gastenboek gemaakt, en willen we meteen een beheerders script erbij maken.

Ik heb dit script al meer gebruikt bij poll's of agenda's. Maar hier werkt dit niet. Zoek al 2 dagen naar de fout. Misschien kunnen jullie me helpen?

::Selectie script::
  1. <?php
  2. $dbh=mysql_pconnect ("***", "***", "***") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
  3. $sql = "SELECT * FROM Guestbook ORDER BY ID DESC";
  4. $result = mysql_query($sql);
  5. $endselect = "</SELECT>";
  6. $select = "<SELECT name=\"ID\" style=\"background-color:0f0f0f; border:solid 1px;font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; color:#cccccc; border-color:#727272; font-size:11px;\">";
  7. echo ("".$select."");
  8. $submit = "<BR><input type=\"submit\" value=\"Verwijder\" style=\"background-color:0f0f0f; border:solid 1px;font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; color:#cccccc; border-color:#727272; font-size:11px; cursor:pointer;\">";
  9. while ($row = mysql_fetch_array($result))
  10. {
  11. $option = "<option value=\"".$row[Name]."\" />".$row[ID]." ".$row[Name]." ".$row[Date]." ";
  12. echo ("".$option."");
  13. }
  14. echo ("".$endselect."".$submit."");
  15. ?>

:: Verwijder script ::
  1. <?php
  2. $dbh=mysql_pconnect ("***", "***", "***") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
  3. $sql ="DELETE FROM Guestbook WHERE ID = '".$_POST['ID']."'";
  4. if (mysql_affected_rows() < 1) {
  5. }
  6. else if(mysql_affected_rows() == 1)
  7. {
  8. echo ("<h1>Succelvol verwijdered!</h1><a href=\"underground.php\">&laquo; Verder</a>"); }
  9. ?>

hopelijk kan iemand me helpen.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 16/09/2009 23:17
Avatar van Koen PHP expert "Het werkt niet", daar hebben we niets aan. Wat werkt er precies niet? Krijg je een foutmelding, zoja welke?

Zet ook even error_reporting(E_ALL); bovenaan je pagina.
Offline Designick - 16/09/2009 23:26
Koen schreef:
"Het werkt niet", daar hebben we niets aan. Wat werkt er precies niet? Krijg je een foutmelding, zoja welke?

Zet ook even error_reporting(E_ALL); bovenaan je pagina.

Error reporting had ik geprobeerd maar ik krijg totaal geen fout melding. Dat is het rare.
Offline denniseik - 16/09/2009 23:36
Avatar van denniseik Lid Volgens mij wordt die $_POST['id'] nergens aangemaakt dus zal er ook niks verwijderd worden.
Offline Designick - 17/09/2009 00:05
denniseik schreef:
Volgens mij wordt die $_POST['id'] nergens aangemaakt dus zal er ook niks verwijderd worden.

r.7 select name ID

Volgens mij bedoel je die toch?
Offline jaronneke - 17/09/2009 11:50
Avatar van jaronneke MySQL interesse echo ("".$select."");

ik zie je op verschillende keren op deze manier een echo uitvoeren.

1: echo is geen functie, dus geen ();
2: als je alleen een string echo'ed gebruik je gewoon echo $string;

Dat je geen fout krijgt lijkt me ook raar, aangezien je een OR DIE er in hebt staan met mysql_error.. Wordt de row wel verwijderd in de DB of dat ook niet?

Offline Designick - 17/09/2009 12:32
Avatar van Designick Nieuw lid Oke, bedankt voor je tip, ik ga hem als ik thuis ben meteen aanpassen.

Nee de row wordt ook niet verwijderd.
heel apart.
Offline jaronneke - 17/09/2009 12:58 (laatste wijziging 17/09/2009 13:01)
Avatar van jaronneke MySQL interesse Probeer eens:

1. <?php
  2. if ($_POST['ID'])
  3. {
  4. if (mysql_query("DELETE FROM Guestbook WHERE ID = '".$_POST['ID']."'"))
  5. {
  6. echo 'gelukt';
  7. }
  8. else
  9. {
  10. echo 'er is iets mis gegaan';
  11. }
  12. }
  13. else
  14. {
  15. echo 'Er is geen id mee gepost!';
  16. }
  17. ?>

Trouwens bij je formulier gebruik je ook geen <form> ? Wordt het form wel gesubmit?
Offline Designick - 17/09/2009 15:17
Avatar van Designick Nieuw lid Ja hij verzend hem gewoon naar de andere pagina ;)
Ik heb hem nu zover dat die zegt: Succesvol verwijderd alleen verwijderd dit hem niet ;)
Offline jaronneke - 17/09/2009 15:26
Avatar van jaronneke MySQL interesse Welk resultaat krijg je als je mijn scriptje uitvoerd?
Offline Designick - 17/09/2009 15:40
Avatar van Designick Nieuw lid Niets bijzonders want hij is inprincipe hetzelfde, ik heb hem zelf al opgelost ;)

toch bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s