login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwsbrief managementsysteem

Offline JLT - 09/09/2009 13:04
Avatar van JLTPHP interesse Ik heb een halve dag lopen zoeken naar goed nieuwsbrief managementsysteem. Veel goede systemen zijn te gebruiken tegen betaling en zijn relatief duur voor een lage oplage (zoals in mijn geval). Daarnaast wil ik het systeem gebruiken voor verschillende klanten.

Ook ben ik een aantal open-source oplossingen tegen gekomen alleen werkt het importeren van de e-mailadressen (uit verschillende databases met verschillende structuren) niet goed.

Kortom ik heb niks kunnen vinden wat voldoet aan m'n wensen en heb besloten zelf wat te gaan schrijven. Voordat ik hier aan begin wil ik van jullie weten of er misschien andere (goede) oplossingen zijn of misschien andere tips.

Hieronder mijn wensen:
- aanmaken van verschillende klanten/nieuwsbrieven
- importeren van verschillende adresbestanden (MySQL)
- zowel tekst als HTML versturen in een bericht
- het gaat hier om tot nu toe 4 klanten met ieder zo'n 1.000 e-mailadressen

Alle hulp en tips zijn welkom. Ook een goede tutorial wordt op prijs gesteld 

Grt.
Jelte

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 09/09/2009 13:17
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Een goede structuur in je database is belangrijk.
Werk deze goed en logisch uit op papier en daarna in het echt.

Kan nu geen voorbeeld geven omdat ik op stage zit en daar de tijd niet voor heb nu 
Offline marten - 09/09/2009 13:27
Avatar van marten Beheerder We zijn heel ver met ons eigen systeem van nieuwsbrieven maar helaas kan ik je daar niet verder over vertellen.....

Wel kan ik vertellen dat we een functie activeren en een functie versturen hebben.

Probeer de opmaak van je nieuwsbrief in een tpl bestand te gooien en de bestanden testen en versturen door dezelfde functies te laten gebeuren. Als je dan versturen aanpast is het gelijk voor testen ook goed.

Verder moet je absolute paden gebruiken en veel testen in veel verschillende emailclients.

Office 2007 --> float, padding en margin werken hierin niet
Offline JLT - 09/09/2009 14:20
Avatar van JLT PHP interesse Bedankt voor de reacties! Misschien was ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik gebruik momenteel al een zelf geschreven script en dat werkt goed. Ik ben dan ook bekend met het testen en de database structuren.

Het wordt alleen nu te complex doordat meerdere klanten er gebruik van willen maken en ik dus templates e.d. wil gaan gebruiken.

Maar als ik het goed begrijp schrijven jullie dus ook alles zelf... Jammer dat er niet een goede gratis (lees: open source) optie is voor dit probleem.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.281s