login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

updatemanager

Offline roy - 06/09/2009 17:16 (laatste wijziging 06/09/2009 18:29)
Avatar van royPHP gevorderde Hi all,

Ik wil graag een updatemanager maken. Je moet je het volgende voor stellen "server 1" en "klant server". Ik wil graag vanaf de klant zijn server een bestand inlezen dat op "server 1" staat. Als er dan een nieuwe release is dan moeten er bestanden worden overgezet van "server 1" naar de server van de klant.

Is dit mogelijk? Hoe doe ik dit webbased (en automatisch), zonder tussenkomst van een FTP programma?

Kan ik dat doen door middel van het http://www.adres-naar.nl/bestand.php op te geven?

Groeten,
Roy

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Daiben - 06/09/2009 18:59 (laatste wijziging 06/09/2009 18:59)
Avatar van Daiben Lid een zip bestandje van server 1 downloaden uit een update map deze uitpakken in je klanten server.
Offline roy - 06/09/2009 19:52
Avatar van roy PHP gevorderde kan dat automatisch?

Ik wil als het CRM opgestart wordt checken of er updates zijn en dan automatisch de bestanden overzetten...

Kan dat?
Offline pim1991 - 06/09/2009 20:10
Avatar van pim1991 PHP interesse ja je kan het automatisch laten ophalen en uitpakken.
Dan bijvoorbeeld de klant laten bevestigen als hij de update wilt installeren dat deze op de knop "update" of zoiets drukt en dat de boel dan begint te updaten 
Offline roy - 06/09/2009 20:14 (laatste wijziging 06/09/2009 20:30)
Avatar van roy PHP gevorderde welke functie zorgt voor het uitpakken?
en kan je ook de bestaande bestanden overschrijven?
Offline NTS64 - 06/09/2009 20:48
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Ik vrees dat je geen zip files zal kunnen uitlezen vanop een externe server, aangezien dit write permission vereist.
Er zijn wel andere mogelijkheden zoals het opslaan van je update code in een database. Deze kan nl. wel extern benaderd worden.
Zorg er dan wel voor dat de mysql user(of een ander soort database user)die je script gebruikt enkel data kan ophalen.
Een andere mogelijkheid is dan weer een soort van ftp repository, aangezien php ftp commando's kan uitvoeren.
Weer moet je dan wel oppassen dat de gebruikt ftp user enkel read permissions op de desbetreffende dir heeft  
Offline roy - 06/09/2009 20:54
Avatar van roy PHP gevorderde zover ik weet kan ik niet de database van een andere server benaderen.. (ik heb de websites extern gehost)

Offline NTS64 - 06/09/2009 21:00
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Het kan wel degelijk, je moet er natuurlijk voor zorgen dat je database server externe connecties toelaat en dat je server die een connectie wil aangaan niet geblokkeert word door eoa firewall.
Offline roy - 06/09/2009 23:27
Avatar van roy PHP gevorderde ik zie dit in de database:

# Server: Localhost via UNIX socket
# User: user@localhost

Dat betekend dat ik er niet bij kan vanaf een andere server?
Offline Wim - 07/09/2009 05:05
Avatar van Wim Crew algemeen Je kan ze ook even renamen en ze de txt-extentie geven. Zo kan je via PHP.net: file_get_contents ze uitlezen en wegschrijven naar een .php bestand.
Offline roy - 07/09/2009 13:39
Avatar van roy PHP gevorderde Tips en voorbeelden zijn welkom voor het versturen van files van de ene server naar de andere via PHP..

Is het een goed idee om een XML uit te lezen met de files die gekopieerd moeten worden? en dan de filenames geencrypted erin te zetten.

Graag jullie idee hierover...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s