login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe een pagina maken met reacties er onder ?

Offline jansfotos - 01/09/2009 12:53
Avatar van jansfotosNieuw lid Dag, ik heb hulp nodig bij het maken van een pagina waar de bezoeker op kan reageren. De reacties zou ik graag onder aan de pagina hebben. Ik gebruik dreamweaver, mysqul, php.

Bedankt voor het "meedenken" ! Groet, Jan.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 01/09/2009 13:03 (laatste wijziging 01/09/2009 13:09)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Hallo, ik heb hulp nodig bij het maken van en uitlezen van XML.

Bedankt voor het "meedenken".

Juist, jij weet nu ook niet hoe/of wat de bedoeling is...
Graag informatie wat de exacte bedoeling is.

Edit: Als het een aanvraag is ->
Daarnaast wil ik je wijzen op het gedeelte samenwerken waar dit eigenlijk hoort te staan.

Edit2: Daarnaast vind ik dit weer een typisch topic van "Hoi ik heb wat nodig, maken jullie dat even voor me? k thnx bye!". (Gezien hoe je topic is en dat je binnen 10 minuten alweer offline bent)

Edit3: Dreamweaver heeft geen enkele invloed op hoe PHP en SQL wat met elkaar doen, dus dat maakt niet zoveel uit .
Offline jansfotos - 01/09/2009 16:06
Avatar van jansfotos Nieuw lid Sorry als mijn vraag zo "lastig" is overgekomen. Is echt niet de bedoeling van. Ik wilde hulp vragen isn de mij op het goed been te zetten. Ik weet niet zo goed hoe ik het reactie gedeelte maak.

Ik heb een pagine bijv. over copd en ik wil de bezoekers gelegenheid geven om hier in het kort met een paar regeltjes te laten reageren. Soort "gastenboek"onderaan een pagina.

Ik heb gedacht iets met een formulier te doen. Maar ik raak niet toe om een begin te maken. Dat bedoel ik met hulp vragen.

Hopelijk heb ik mijn vraag niet "verpest" Het is niet comercieel bedoel. Het is voor www.lcmb.nl. Ik heb geprobeerd om dmv een forum reactie en discussies te kregen maar het publiek van onze site ziet een forum niet zitten. Vandaar mijn gedacht om onderaan verschillende pagina's een reactie gelegenheid te geven.

Hopenlijk....... Groet, Jan.
Offline ArieMedia - 01/09/2009 16:29

PHP ver gevorderde
Allereerst kunnen alle reacties gewoon in 1 tabel gestopt worden =].
In deze tabel moet je registreren bij welk "item" de reacties staan.
Als je in een andere tabel de items hebt staan is het voldoende om er een 2e tabel naast te maken genaamd "reacties"

Wat staat hier in?
- id (int) (auto_incr) (primary)
- itemid (int)
- naam (varchar)
- reactie (Text)

Verder raad ik je aan om ook het IP mee te nemen, zo kan je lastige gebruikers eventueel bannen...

In itemid staat het id van de item waar de bezoeker op heeft gereageerd.

Nu valt alles op te halen met de SQL.. (Prop hem voor je in een functie) aanroepen met GetReactions($id_van_het_item);
  1. function GetReactions($iID) {
  2. $sql = 'SELECT naam, reactie FROM reacties WHERE itemid = '.$iID;
  3. $res = mysql_query($sql);
  4. while($rij = mysql_fetch_assoc($res)) {
  5. echo $rij['naam'] .' zei:<br>'.$rij['reactie'];
  6. }
  7.  
  8. }
Offline jansfotos - 01/09/2009 17:37 (laatste wijziging 01/09/2009 20:28)
Avatar van jansfotos Nieuw lid Thanks! Ik heb mijn database aagepast met "itemid"; voorbeeld
database

Graag volg ik je advies op om in een veld ook het ipnummer toe te voegen. Maar ja he doe ik dit? Is het ook een idee van datum+time toe tevoegen?

Ik ben een beetje op het goed pad. voorbeeld

Alleen ik vind de layout nog niet "mooi". Graag een duwtje in de goed richting.

Groet, Jan.
Offline WouterPSV - 01/09/2009 23:08
Avatar van WouterPSV Lid Zoals Arie2Zero zegt ook even ip in de database erbij doen zodat je ze kunt bannen.

En kan je geen feedback geven op je voorbeeld. Deze is voor mij niet benaderbaar.

Maar eventuele layout voor je reacties.

| Dinsdag 01-09-2009
----------------------------------------------------------------
|
Naam | Hier gewoon de reactie
|

Zoiets, maar excuses als je zoiets hebt, want ik kan je voorbeeld niet zien. 
Offline jansfotos - 02/09/2009 04:27 (laatste wijziging 02/09/2009 09:58)
WouterPSV schreef:
Zoals Arie2Zero zegt ook even ip in de database erbij doen zodat je ze kunt bannen.

En kan je geen feedback geven op je voorbeeld. Deze is voor mij niet benaderbaar.

Maar eventuele layout voor je reacties.

| Dinsdag 01-09-2009
----------------------------------------------------------------
|
Naam | Hier gewoon de reactie
|

Zoiets, maar excuses als je zoiets hebt, want ik kan je voorbeeld niet zien. 

Misschien zijn mijn voorbeelden via deze urls te bewonderen;
http://mobiel-j...gina-2.php

Ik reageernu even snel via mijn mobieltje. (Ik ben afhankelijk van verplegiing om naar de desktop te geraken)

Ik krijg af en toe deze melding:
"Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in ...." Komt dit nog goed?
Gr. Jan
Offline ArieMedia - 02/09/2009 11:22

PHP ver gevorderde
jansfotos schreef:
[..quote..]

Misschien zijn mijn voorbeelden via deze urls te bewonderen;
http://mobiel-j...gina-2.php

Ik reageernu even snel via mijn mobieltje. (Ik ben afhankelijk van verplegiing om naar de desktop te geraken)

Ik krijg af en toe deze melding:
"Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in ...." Komt dit nog goed?
Gr. Jan

Ik zal je een voorbeeldje geven hoe je informatie uit een DB ophaalt via mysql_query();
  1. $sql = 'SELECT * FROM gebruikers'; // haal alle gebruikers op met alle velden
  2. $res = mysql_query($sql); // hier voor je de SQL daadwerkelijk uit. in $res zit nu het resultaat van de query!!
  3. while($rij = mysql_fetch_assoc($res)) { // in $rij zit nu 1 rij, deze haalt hij uit het resultaat die je hebt opgehaald in $res
  4. echo 'blaaaa';
  5. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s