Nieuw lid |
|
Hallo,
Ik heb een klein probleem. Door een fout in me code heb ik per ongeluk dubbele records in mijn sql tabel gekregen. Die fout is inmiddels hersteld alleen ik wil nu graag mijn dubbele records verwijderen. Dit zijn er wel minimaal 10000 records dus is er een mogelijkheid om dit via een query te doen? Ik heb namelijk geen zin om handmatig alles na te lopen?
Ik ben al een paar dagen via google aan het zoeken maar krijg maar geen werkende querie en ik dacht misschien kan er iemand hier mij helpen?
de tabelnaam is: filmpjes_filmpjes
en nu wil ik de records verwijderen waarvan de thumb kolom en de duration kolom gelijk zijn verwijderen maar er moet er wel 1 blijven bestaan. Soms komen 2x dezelfde thumb en duration voor en soms wel meer. Is dit mogelijk? En zoja kan iemand me ermee helpen misschien?
Met de onderstaande query heb ik de dubbele records gevonden:
SELECT id, thumb, duration, COUNT(thumb), COUNT(duration) FROM filmpjes_filmpjes GROUP BY thumb, duration HAVING ( COUNT(thumb) > 1 ) AND ( COUNT(duration) > 1) ORDER BY id
SELECT id , thumb , duration , COUNT(thumb ), COUNT(duration ) FROM filmpjes_filmpjes GROUP BY thumb , duration HAVING ( COUNT(thumb ) > 1 ) AND ( COUNT(duration ) > 1) ORDER BY id
Maar de vraag nu hoe deze dubbele te verwijderen zodat ik van alle dubbele maar een enkele overhoud? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
|