Lid |
|
Beste,
IK weet dat mijn vraag niet op sitemasters thuishoort maar welleer op een drupal community, maar wegens de weinige respons dat ik daar krijg zou ik het graag hier eens proberen. Mijn lange zoektocht op het internet van 3 dagen heeft mij ook niet verder geholpen, dus misschien dat ik hier iemand tegenkom die wat drupal ervaring heeft en mij verder kan helpen.
Het probleem is als volgt, ik zou graag mijn content van een page willen opsplitsen omdat ik met 2 divs naast elkaar zit waar de tekst in moet verschijnen ( zoals een dagblad ). Het lieftst van al zou ik dit willen doen met een delimeter, zodra men in de tekst [split] zet, zou de tekst ervoor links moeten verschijnen en de tekst na de tag rechts.
Ik slaag hier wel in, maar wanneer ik de tekst wil editen is de [split] tag vervangen door heel wat code die tussen de twee prints staat van mijn delen. Hieronder de code als bijkomende informatie :
De functie die de split up doet:
<?php
function _contentsplitter($content, $delimiter)
{
return $tmp = explode($delimiter, $incontent);
}
?>
<?php function _contentsplitter($content, $delimiter) { return $tmp = explode($delimiter, $incontent); } ?>
De weergave van beide delen :
<?php
$contentgoed = _contentsplitter($content, '[split]');
?>
<div id="content_sub_scrollleft">
<div class="tekstgedeelte">
<?php print $contentgoed[0]; ?>
</div>
</div>
<div id="content_sub_scrollright">
<?php print $contentgoed[1]; ?>
</div>
</div>
<?php $contentgoed = _contentsplitter($content, '[split]'); ?> <div id="content_sub_scrollleft"> <div class="tekstgedeelte"> <?php print $contentgoed[0]; ?> </div> </div> <div id="content_sub_scrollright"> <div class="tekstgedeelte"> <?php print $contentgoed[1]; ?> </div> </div>
Nu wanneer ik de eerste keer een pagina aanmaak met de [split] delimeter in is het zoals het zou moeten zijn, enkel wanneer ik edit is de split vervangen door :
</div>
</div>
</div>
</div>
Hoe kan ik dit probleem oplossen, of is er een eenvoudige manier om content op te splitsen in drupal. Ik maak gebruik van Drupal 5.
|