login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Forum probleem (Opgelost)

Offline arneman - 07/08/2009 19:41
Avatar van arnemanNieuw lid Ik ben bezig aan een forum, maar ik stuit al vrij snel op een probleem. Ik wil namelijk de laatste post uit een subcategorie laten zien. Deze categorie bevat een aantal topics, die elk op hun beurt een aantal replies bevatten.

Ik zoek binnen elk topic om beurt naar de meest recente post, die, als hij recenter is, een variabele moet overschrijven. Mijn code is :

Plaatscode: 137314

De output is 01-01-1970

Als bij het vergelijken het bekje omdraai krijg ik -3600

en als ik $lastreply in de toekomst leg, krijg ik een groot getal als output.

Iemand raad?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 08/08/2009 10:53
Avatar van MiST Lid 't is nu niet echt aan mij om dit te zeggen, maar volgens mij is het opslaan van replies een inefficient database design...

1 januari 1970 is het begin van de UNIX timestamp, dus dat wil zeggen dat dat veld 0 is. Kan je dan niet beter een ORDER statement toevoegen in combinatie met LIMIT. Bijvoorbeeld enkel de laatste ophalen. Uiteraard is dat redelijk zielig op een forum wel... 

ik zou enkel een tabel posts maken. Elke post heeft een topicId en datum, gewoon ophalen in volgorde van datum en klaar 
Offline ibmos2warp - 08/08/2009 17:29 (laatste wijziging 08/08/2009 17:29)
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
MiST schreef:
't is nu niet echt aan mij om dit te zeggen, maar volgens mij is het opslaan van replies een inefficient database design...

Waarom niet. Hij doet het niet goed. Jij legt het op de juiste manier uit:

MiST schreef:
ik zou enkel een tabel posts maken. Elke post heeft een topicId en datum, gewoon ophalen in volgorde van datum en klaar 
Offline MiST - 08/08/2009 19:06
Avatar van MiST Lid Niet goed is daarom niet noodzakelijk waar. In dit geval valt dat nu wel te betwisten. Er zijn vele manieren waarop je een database kan implementeren. Als zijn manier voordelen oplevert voor het gebruik, moet hij dat doen gewoon, he? 

Anderzijds is een beginpost niet fundamenteel verschillend van een reply. Daar wringt de TS zijn DB model 
Offline Ibrahim - 08/08/2009 20:15 (laatste wijziging 08/08/2009 20:16)
Avatar van Ibrahim PHP expert Zijn topic gaat over datums, ik zou graag willen dat jullie je daar op concentreren. Mocht zijn probleem opgelost zijn, dan kunnen jullie hem eventueel erop attenderen.

ontopic: Waarom sla je je datum en tijd in twee verschillende velden op. MySQL heeft een veldtype genaamd DATETIME. Die kun je vullen met de huidige tijd dmv: NOW() of met de huidige UTC tijd dmv: UTC_TIMESTAMP().

Het ophalen is dan simpel, je hoeft enkel het veld op te halen. Mocht je de datum formaat willen bepalen, zou ik toch je aanraden MySQL.com: date_format (eerste resultaat) te lezen en te gebruiken. Hoe minder je werkt in PHP, hoe sneller je script zal gaan.a
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.24s