Nieuw lid |
|
Om bij een aanmeldingsformulier te kijken of de gebruikersnaam of het email adres al voorkomt kijk ik met onderstaande code hiernaast. Alleen als ik zoals nu "exit;" gebruik dan wordt mijn layout niet meer afgemaakt. Hij stopt echt op dat punt me alle code. Is wel logisch maar als ik het zonder exit; doe dan checkt hij alleen of de gebruikersnaam al bestaat en niet het e-mail adres. Dit slaat hij gewoon over. Hoe kan ik dit wel goed doen ?
<?
$gebruikersnaam2 = $_POST['gebruikersnaam'];
$sql = "SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam = '" . $gebruikersnaam2 . "'";
$result = mysql_query($sql);
$aantal = mysql_num_rows($result);
if ($aantal > 0) {
echo "<br /><strong>Fout: De gebruikersnaam die je hebt gekozen wordt al door iemand anders gebruikt. <br />Kies een andere gebruikersnaam.</strong><br /><br />";
exit;
}
$email2 = $_POST['email'];
$sql = "SELECT * FROM leden WHERE email = '" . $email2 . "'";
$result = mysql_query($sql);
$aantal = mysql_num_rows($result);
if ($aantal > 0) {
echo "<br /><strong>Fout: Het e-mail adres wordt al door iemand anders gebruikt.</strong><br /><br />";
exit;
}
elseif(empty($_POST['gebruikersnaam'])){
echo "<br /><br />U heeft geen <b>Gebruikersnaam</b> ingevuld, gelieve alle velden in te vullen.<br /><br />";
}
elseif(empty($_POST['email'])){
echo "<br /><br />U heeft geen <b>E-mail adres</b> ingevuld, gelieve alle velden in te vullen.<br /><br />";
}
elseif(empty($_POST['wachtwoord'])){
echo "<br /><br />U heeft geen <b>Wachtwoord</b> ingevuld, gelieve alle velden in te vullen.<br /><br />";
}
else{
?>
<? $gebruikersnaam2 = $_POST['gebruikersnaam']; $sql = "SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam = '" . $gebruikersnaam2 . "'"; if ($aantal > 0) { echo "<br /><strong>Fout: De gebruikersnaam die je hebt gekozen wordt al door iemand anders gebruikt. <br />Kies een andere gebruikersnaam.</strong><br /><br />"; } $email2 = $_POST['email']; $sql = "SELECT * FROM leden WHERE email = '" . $email2 . "'"; if ($aantal > 0) { echo "<br /><strong>Fout: Het e-mail adres wordt al door iemand anders gebruikt.</strong><br /><br />"; } elseif(empty($_POST['gebruikersnaam'])){ echo "<br /><br />U heeft geen <b>Gebruikersnaam</b> ingevuld, gelieve alle velden in te vullen.<br /><br />"; } elseif(empty($_POST['email'])){ echo "<br /><br />U heeft geen <b>E-mail adres</b> ingevuld, gelieve alle velden in te vullen.<br /><br />"; } elseif(empty($_POST['wachtwoord'])){ echo "<br /><br />U heeft geen <b>Wachtwoord</b> ingevuld, gelieve alle velden in te vullen.<br /><br />"; } else{ ?>
|