login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina navigatie werkt niet (Opgelost)

Offline justinos - 29/06/2009 18:48 (laatste wijziging 29/06/2009 19:14)
Avatar van justinosNieuw lid Hallo allemaal,

Ik ben nog een beginner wat SQL betreft maar heb inmiddels een mooie database opgezet. Gegevens ophalen in een mooi tabelletje werkt allemaal prima maar met een inhoud van meer dan 1000 gegevens, wordt de lijst een beetje te lang. Ik ben bezig geweest met dit script: http://www.site..._navigatie

Het werkt tot dusver dat hij het juiste aantal pagina's weergeeft in de navigatie, maar hij geeft geen resultaten weer.. enkel een spatie   Ik ben nu al een paar uur bezig om het uit te zoeken maar ben er nu echt klaar mee, ik heb geen idee wat ik fout doe.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat het geen lastige vraag is.

Dit is de code die ik heb staan:

http://www.plaatscode.be/136998/

Alvast super bedankt!!

(nog even voor de duidelijkheid, het resultaat van deze code is dat er 50 regels verschijnen met een spatie, en daaronder de navigatie (met het juiste aantal pagina's.. alleen zijn de resultaten niet zichtbaar))

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 29/06/2009 20:05
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde jij gebruikt dit:
  1. [code=default]while($r = mysql_fetch_assoc($query)) {
  2. echo $r['test'].'<br>';
  3. }

maak eens van die $r['test'] --> $r[' *een naam van een kolom in de db*']
Offline justinos - 29/06/2009 20:33 (laatste wijziging 29/06/2009 20:53)
Avatar van justinos Nieuw lid Ja ik had al een heel sterk vermoeden dat het hier fout ging. Echter als ik van test bijvoorbeeld 'plaats' maak, dan blijft er enkel een spatie verschijnen. Maak ik er 'locatie' van, dan verschijnen ineens wel de locaties.

Het lijkt dus of hij alleen gegevens kan halen uit de kolom 'locatie' en de rest pakt ie niet op.

edit: terwijl ik blijf testen worden in INEENS wel de plaatsnamen getoond. Echter blijft het nu bij de plaatsnamen en locaties, want helaas krijg ik nog steeds de andere kolommen niet naar voren.. heel gek?

edit2: hij wilt de datum_begin en datum_eind niet pakken merk ik nu, dat blijft een spatie. Kan dit liggen aan het feit dat deze gegevens van het type DATE zijn? Maar wat moet ik doen om te zorgen dat hij deze gegevens wel weergeeft...
Offline Martijn - 29/06/2009 20:56
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt alleen deze dingen invullen:

Plaats, locatie, DATE_FORMAT(datum_begin, \'%d-%m-%Y\') AS Van*, DATE_FORMAT(datum_eind, \'%d-%m-%Y\') AS Tot*, DATEDIFF(datum_eind, datum_begin) + 1 AS \'Aantal dagen**\', website, info'

*let op hoofdletter
** spaties is niet zo fijn, doe dan aantalDagen
Offline justinos - 29/06/2009 21:47
Avatar van justinos Nieuw lid TOP, dit werkt inderdaad. Ik zat met datum_begin te spelen en heb daarna ook nog even 'van' getest, maar dat moest natuurlijk weer met hoofdletter. Tsja... in ieder geval bedankt!!

Ik wachtte nog even met reageren omdat ik nog wat problemen had met het plaatsen in een tabel, maar dit is uiteindelijk gelukt. Alles werkt dus zoals het moet, bedankt voor de snelle hulp.

greetzz  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s