PHP ver gevorderde |
|
shihan schreef: In dreamweaver staat het al veel beter, door het hierop te plaatsen is alles wat versprongen... sorry Ik zag het, merkte het zelf ook.
Maar Anyway.. Heb het voor je gefixed op deze manier denk ik:
<?php
require"db.php";
$res = mysql_query("SELECT * FROM clubs ORDER BY naam")
or die("Query heeft gefaald: " . mysql_error());
$out="<table width=90% height=0 border=0 class='tabeltekst' align=center>";
$out.="<th background='images/web/balk.jpg'>Clubs aangesloten bij V.J.J.F. - Stijl De Wit vzw</th>";
while ($row=mysql_fetch_assoc($res)) {
$out.='<tr>
<td><a href="index.php?inh=clubdetail&id='.$row["ID"].'">'.$row["naam"].'</a></td>
</tr>';
}
$out.="</table>";
echo $out;
mysql_free_result($res);
// vanaf hier CLUBDETAIL.PHP
if(!isset($_GET['id']) || !is_numeric($_GET['id'])) {
die("Deze pagina mag niet manueel worden geopend.");
} else {
$id = $_GET['id'];
$row=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM clubs WHERE ID= ".$id))
or die("Query heeft gefaald: " . mysql_error());
$out.="<table>";
$out.="<tr><td><br>".$row['tekst']."</td></tr>\n";
$out.="</table>";
echo $out;
}
?>
<?php require"db.php"; $res = mysql_query("SELECT * FROM clubs ORDER BY naam") $out="<table width=90% height=0 border=0 class='tabeltekst' align=center>"; $out.="<th background='images/web/balk.jpg'>Clubs aangesloten bij V.J.J.F. - Stijl De Wit vzw</th>"; $out.='<tr> <td><a href="index.php?inh=clubdetail&id='.$row["ID"].'">'.$row["naam"].'</a></td> </tr>'; } $out.="</table>"; // vanaf hier CLUBDETAIL.PHP die("Deze pagina mag niet manueel worden geopend."); } else { $id = $_GET['id']; $out.="<table>"; $out.="<tr><td><br>".$row['tekst']."</td></tr>\n"; $out.="</table>"; } ?>
Je stuurt iets weg met een $_GET[], maar je haalt het niet op in het script. Tevens is het slim om tegen SQL-injectie te controleren of $_GET['id'] numeriek is. dit doe je met PHP.net: is_numeric
// Edit #3 xD
Ook doe je vaak {$row["tekst"]}, ik weet niet wat je hiermee wil bereiken maar voor zover ik weet helpt dat niet..
Ik doe het meestal zo.
$gebruiker = array('naam' => 'Arjan', 'leeftijd' => 19);
echo 'Hallo ik ben '.$gebruiker['naam'].' en ik ben '.$gebruiker['leeftijd'].' Jaar oud';
// Kan natuurlijk ook zo..
echo "Hallo ik ben $gebruiker['naam'] en ik ben $gebruiker['leeftijd'] jaar oud";
$gebruiker = array('naam' => 'Arjan', 'leeftijd' => 19); echo 'Hallo ik ben '.$gebruiker['naam'].' en ik ben '.$gebruiker['leeftijd'].' Jaar oud'; // Kan natuurlijk ook zo.. echo "Hallo ik ben $gebruiker['naam'] en ik ben $gebruiker['leeftijd'] jaar oud";
|