login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Forum php class

Offline drunkenoldma - 08/06/2009 19:58
Avatar van drunkenoldmaHTML interesse Hallo iedereen...

Ik heb een volledige layout met login systeem enzo gemaakt, en ik heb een forum nodig, eerst dacht ik om zelf een forum te schrijven met php/mysql, maar dit vraagt heel veel tijd enzo, en ik heb het al snel opgegeven. Ik heb geprobeerd verschillende bestaande forumscripts (phpBB, BBpress, etc) om te vormen (met het layout systeem) in mijn layout, maar dit vraagt bijna even veel tijd als het zelf maken van een forum.

Ik heb eigenlijk al m'n volledige layout klaar om een forum in te plaatsen (met viewtopic, topic list, forumlijst met category's etc), dus is mijn vraag als volgt: is er een soort van class in php waar ik gewoon iets moet doen als $class->getTopiclist enzo, zodat deze volledig in mijn layout gegoten word.

Hopelijk verstaan jullie mijn vraag :>
Bedankt
Hannes

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 08/06/2009 20:43
Avatar van Wim Crew algemeen Misschien vind je wel iets op PHPClasses.org 
Offline drunkenoldma - 08/06/2009 21:58
Avatar van drunkenoldma HTML interesse Heb ik al gekeken, nix te vinden, behalve een zeer simpel scriptje dat ik eigenlijk ook zelf kan maken, toch bedankt voor het antwoord
Offline Stijn - 08/06/2009 23:00
Avatar van Stijn PHP expert Met een luie programmeur kan je niets aanvangen. Zowiezo ga je bestaande code terug moeten omvormen tot jou code. Iedere forum heeft ook andere specificaties en andere code. Als je perfecte code wilt, zult ge die zelf moeten maken.
Offline drunkenoldma - 09/06/2009 15:46
Avatar van drunkenoldma HTML interesse Wie spreekt er over lui? Ik heb gewoon zeer weinig tijd...

Toch bedankt
Offline Stijn - 09/06/2009 17:40
Avatar van Stijn PHP expert Een dergelijk forum is in één dag geschreven. Even snel een design schetsje maken van klasses:

- Topic: bericht of reply
- Forum: houdt categorien vast
- Categorie: topics
- Acl: een interface of abstractie
- Bezoeker_Acl (erft ACL): rechten voor bezoeker
- ...

Ieder topic/categorie kan ACL hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.318s