login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Offerte aanvraag website (Opgelost)

Offline thomasje - 02/06/2009 17:32
Avatar van thomasjeMySQL beginner Dag mensen, graag zou ik jullie advies en tips eens horen over het versturen van offertes naar aangemelde bedrijven.
De bedrijven kunnen een maximaal aantal te ontvangen offertes per maand opgeven, en kunnen een regio(s) opgeven waarin ze offerte aanvragen willen ontvangen.

Mijn DB bestaat uit meerdere tabellen met onderandere een tabel met adverteerders met een kolom van max_offertes.
Verder heb ik dan een DB met de regio's: met een kolom adverteerder en regio.
Om te controleren hoeveel offertes ze hebben ontvangen heb ik een tabel offerte_verstuurd met de offerteID en de datum van versturing.

Maar hoe kan ik nu het beste 6 bedrijven selecteren die aan bovenstaande criteria voldoen? En wat is het snelst om te laden?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 02/06/2009 18:40 (laatste wijziging 02/06/2009 18:43)
Avatar van vinTage Nieuw lid Toevallig, ik heb onlangs ook zoiets gemaakt (scripting only)(offerteschilders.nl (en de varianten erop))

Ik heb per bedrijf gewoon een kolom die ik op de 1ste van de maand reset met een cronjob, elke keer als een bedrijf een offerte ontvangt update ik die kolom.

Verder selecteer ik dan globaal gezien zo

1. SELECT * FROM
  2. bedrijven
  3. WHERE
  4. ontvangen_deze_maand < maximaal_per_maand
  5. AND
  6. regio = 'regio'
  7. ORDER BY ontvangen_deze_maand
  8. LIMIT 6

Offline thomasje - 02/06/2009 18:58
Avatar van thomasje MySQL beginner Ja maar zoals je in mijn topic kan lezen heb ik verschillende tabellen, omdat het straks door mensen beheert moet worden die niks met html php of myqsl kunnen. En er zitten veel meer mogelijkheden ook bij, dus kan ik het ook niet samenvoegen.
Offline vinTage - 02/06/2009 19:15
Avatar van vinTage Nieuw lid Dacht je dat die sites dan alleen maar selecteren en offertes versturen was? 

Er zit gewoon een compleet cms achter hoor, en een facturatie systeem.
Alles gaat eigenlijk automatisch, behalve het "betalen van facturen" de eigenaars van die sites moeten zelf het factuurnummer invoeren als een factuur voldaan is.

maw, die gasten kunnen zelf ook écht niks qua webdev 
Offline thomasje - 02/06/2009 19:17
Avatar van thomasje MySQL beginner Nee maar het is niet om je af te kraken of zo, maar meer als onderbouwing waarom ik meerdere tabellen heb.
Offline vinTage - 02/06/2009 20:52 (laatste wijziging 02/06/2009 20:53)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb ook 3 tabellen hoor.

bedrijven
offerte aanvraqgen
facturen

in bedrijven staat eigenlijk alles wat je als bezoeker nodig hebt (de regio(s) waarin werkzaam, het aantal ontvangen offertes van die maand)
Daaruit selecteer je dus zoals ik al aangaf....waarom zou dat niet snel genoeg zijn, of jouw manier sneller ?

Jij werkt nog apart met een regio tabel zodat je moet gaan joinen, dus mijn manier gaat imo veel sneller zijn, maargoed, ieder zn ding dan he 
Offline thomasje - 02/06/2009 20:57
Avatar van thomasje MySQL beginner Das zo, heb je overigens ook die andere offerte sites gemaakt? Dus die op de link pagina staan van offerteschilders.nl?
Offline vinTage - 02/06/2009 20:57 (laatste wijziging 02/06/2009 20:58)
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, das allemaal hetzelfde hoor, alleen de headers zijn anders, al de rest wordt geregeld via cms.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s