Nieuw lid |
|
Goede middag samen...
Ik heb mij over dit onderwerp al suf zitten zoeken.
Ik ben dus op zoek naar een handleiding of een script (liefst in het nederlands) om zaken up te loaden op mijn webserver via php.
De gebruiker (administrator's) moeten kunnen xls bestanden uploaden op de server.
voorbeeld:
menu(w33).XLS
dit menu moet op de server komen, maar het moet de naam 'Weekmenu 33' krijgen dat de gebruiker dit kan zien.
Er is een download pagina dan voor de menu's waar de gewone gebruikers moeten kunnen de menu's downloaden. Dus ik had gedacht om in de database de naam van het bestand (menu(w33).XLS), het user_id van de poster en de naam dat moet getoond worden (weekmenu 33) te steken.
Die menu's moeten in de map "Public/downloads/menus" gestoken worden. Misschien nog dat pad samen met bestandsnaam in database steken dat het "Public/downloads/menus/menu(w33).XLS" is die in database zit dat je dan makkelijk kan fetchen
snappen jullie mijn probleem ;)
ik zou dat ftp script dan nog gebruiken voor verdere zaken ook, maar ik heb nu echt al overal zitten zoeken naar een goede uitleg voor ftp uploaden via php en ik vind niet echt klare uitleg (misschien omdat mijn engels ook de wensen overlaat ;) )
hopelijk kunnen de sitemasters mij helpen :
Groeten
|