login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

select where met variabele lukt niet - syntax of meer ??

Offline Cureheaded - 30/05/2009 21:34 (laatste wijziging 30/05/2009 21:54)
Avatar van CureheadedNieuw lid Hoi allen,

ben een beetje een doe het zelver en ben vastgelopen in een php scriptje:
- ik doe een query op een sql database en dat lukt wel als ik zelf tekst geef, maar niet met een variabele die de tekst omvat.
ik kijk of de persoon in de kamer is met volgende query:

1. $q = "SELECT aanofaf FROM ".lokalen." WHERE login = 'jan'";

en dat lukt prima, maar als ik met een variabele doe komt er geen output meer (echo)
Nochtans bevat de variabele weldegelijk de tekst (gecheckt met echo.

ik denk dat ik dus ergens iets fout doe in de syntax of zo. Heb al heel wat fora gelezen, maar de oplossing nog niet gevonden!

1. $q = "SELECT aanofaf FROM ".lokalen." WHERE login = '$naam'";

hier vind je alle code : http://www.plaatscode.be/136721/

Hopelijk kan iemand me op weg zetten

Groeten!
C.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 30/05/2009 21:56
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom valt die "lokalen" buiten de query-string? En PHP-variabelen moet je buiten quotes brengen. Zoiets als dit:

1. $q = "SELECT aanofaf FROM lokalen WHERE login = '".$naam."'";
Offline Cureheaded - 31/05/2009 07:50 (laatste wijziging 31/05/2009 09:22)
Avatar van Cureheaded Nieuw lid Dag titjes,
alvast bedankt! tja die lokalen stonden nog buiten de query als één van mijn vele pogingen. Beiden werken trouwens

maar dat variabele verhaal nog steeds niet: ik heb het gedaan zoals jij maar de echo blijft leeg, terwijl ik de variabele zelf ($naam) wel in echo krijg.
Als ik de waarde van $naam (bijv 'jan') gebruik in mn query lukt het, dus denk ik dat het probleem toch in mn php moet liggen?
iets dat die $naam variabelen in de query blijkbaar niet of niet de juiste inhoud (jan) heeft ????

EDIT:
Hoi,
Blijkbaar zat ik op fout spoor: door voor en achter mijn variable "xx" toe te voegen merkte ik dat php er een spatie aan toevoegd (%0A) in urlcode en natuurlijk dat ik dan niet vind in mn query 
nu lees ik hier en daar van een ampersand toe te voegen voor en na om dit te vermijden, maar dan krijkg ik weer de aloude "Error #2101: De tekenreeks die aan URLVariables.decode() is doorgegeven, moet een URL-gecodeerde queryreeks zijn met naam-waardeparen."
iemand een idee ??
tenkjoe verriemutsj
C.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s