Ik ben nieuw met PHP en SQL en moet zeggen dat het mij vandaag reeds gelukt is om gegevens in te voeren, sorteren, enz...
Enkel werkt mijn update niet. Ik zie dus perfect de gegevens in het formulier staan maar wanneer ik gegevens verander en op SUBMIT DRUK dan ziet er alles goed uit tot wanneer ik dan kijk in mijn uitlees bestand dan zie ik dat er niks werd gewijzigd.
<?php
include error_reporting(E_ALL);
//replace usernaem,password, and yourdb with the information for your database
mysql_connect("localhost","raamdecora_db1","***") or die("Error: ".mysqlerror());
mysql_select_db("raamdecora_db1");
//get the variables we transmitted from the form
$firmaID = $_POST['firmaID'];
$firma = $_POST['firma'];
$straat = $_POST['straat'];
$huisnummer = $_POST['huisnummer'];
$groep_binnen = $_POST['groep_binnen'];
$groep_buiten = $_POST['groep_buiten'];
$groep_gordijnstoffen = $_POST['groep_gordijnstoffen'];
//replace TestTable with the name of your table
$sql = "UPDATE klanten SET firma = '$firma' WHERE firmaID = '$firmaID' LIMIT 1";
mysql_query($sql) or die ("Error: ".mysql_error());
echo "Database updated. <a href='uitlezen.php'>Return to edit info</a>";
?>
<!-- ALLES HIER IN COMMENTAAR HEB IK EVEN ZITTEN PROBEREN, HELAAS ZONDER RESULTAAT
$sql = "UPDATE klanten SET `firma` = '$firma',`straat` = '$straat',`huisnummer` = '$huisnummer',`groep_binnen` = '$groep_binnen',`groep_buiten` = '$groep_buiten',`groep_gordijnstoffen` = '$groep_gordijnstoffen' WHERE klanten.firmaID = '$firmaID' LIMIT 1";
$sql = "UPDATE klanten SET `firma` = '$firma',`straat` = '$straat',`huisnummer` = '$huisnummer',`groep_binnen` = '$groep_binnen',`groep_buiten` = '$groep_buiten',`groep_gordijnstoffen` = '$groep_gordijnstoffen' WHERE klanten.firmaID = '$firmaID' LIMIT 1";
$sql="INSERT INTO klanten (firma, straat, huisnummer, groep_binnen, groep_buiten, groep_gordijnstoffen)
VALUES