Sorry voor mijn 2e (zelfde) berich, maar had het vorige gemarkeerd als opgelost, en het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb nu om een veld in de url te krijgen dit gebruikt: [..code..], maar nu stuurt hij de pagina niet door naar de zoekpagina?
dat werkt weer met post, maar dan doet de url het niet...
iemand enig idee?
Nogmaals, wanneer je bericht werd gemarkeerd als opgelost en je wil dat het opnieuw wordt geöpend, dan contacteer je een crewlid. Maar je start hier geen nieuw topic over!
als ik method = get heb, en toch een action, waarom stuurt hij hem dan niet door naar de action pagina? (waarom naar index.php?zoeken=...
Lees je wel wat hier wordt geschreven?
Je roept een POST variabele aan, terwijl je method GET is, dus er bestaan GEEN POST variabelen dan.(logisch, dat index.php?zoeken= je resultaat wordt.)
vervang die $_POST['zoeken'] door $_GET['zoeken'].
[..quote..]
Lees je wel wat hier wordt geschreven?Â
Je roept een POST variabele aan, terwijl je method GET is, dus er bestaan GEEN POST variabelen dan.(logisch, dat index.php?zoeken= je resultaat wordt.)
vervang die $_POST['zoeken'] door $_GET['zoeken'].
Jawel! tuurlijk heb ik gelezen, maar in de eerste 2 posts staat dat ik dan geen action heb opgegeven (wat ik wel had), en in de post erna zeg je dat ik dat ik geen $_POST variabele kan aanroepen.
Ik vroeg dus gewoon of het wel of niet kon met een get en een action...
OK, maar get variabele krijg ik pas als ik een url heb met een waarde...
die waarde wil ik daar krijgen via een post...
ik zal het anders uitleggen.
Ik heb een veld om te zoeken.
Als ik daar test intyp en ik klik op verzenden wil ik dat de url dit wordt:
index.php?pagina=zoeken.php&zoektekst=test
Via post kan het niet want dan kan die zoektekst=... niet ingevuld worden, en via get kan het dus niet want dan stuurt hij hem niet door naar die url...
Als je dit formulier zou verzenden, dan kom je op de pagina zoeken.php?zoeken=zoekterm uit.
Dus je moet helemaal geen PHP opgeven in je action(ook al zei ik dat, sorry mijn foutje).
Dat is toch logisch, als je weet dat bij een GET request van een formulier elk input element in de url wordt geplaatst volgens dit patroon:
blaat.php?veldNaam=value&veldNaam2=value2
Inderdaad, stuur gewoon de pagina mee in een hidden input veld.
Ik weet niet hoe je pagina systeem werkt. Maar mocht je werken volgens het principe ?pagina=pagina en dat $_GET['pagina'] dan geinclude wordt. Dan raad ik je aan om op pagina.php gewoon een POST formulier te maken voor je zoekfunctie, dit levert minder problemen op.(Aangezien je nu nog steeds ?submit=zoeken in je URL zal krijgen, omdat hij echt ALLE input velden meestuurt)