login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met foutafhandeling en sql query (Opgelost)

Offline Jootn - 21/05/2009 18:04 (laatste wijziging 21/05/2009 19:16)
Avatar van JootnNieuw lid opgelost:
kheb de foutafhandeling gedaan op de mysql_num_rows, ipv testen op =0 heb ik test gedaan <> 1 en nu werkt het opeens wel 

en bedankt hé mannen

hallo allemaal

gisteren probleem met registratie, dat werd opgelost, zit nu al uur of 2 te kijken op code van mijn login maar dat werkt niet.

als je gebruikersnaam en ww invoert op het form, dan kom je in andere pagina die de foutafhandeling en de echte login doet.

het probleem is dat mijn server die foutafhandeling leukweg overslaat ik krijg foutmelding over stuk code dat hij pas mag doen na dat alle fouten afgehandeld zijn, maar hij handeld geen fouten af.... ben ik nu echt zo dom?

Hier de fout:
Citaat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '6f2ec984413644d003b8ce0f4f4cb100', '2009-05-21 17:59:33')' at line 9

Ik lijd af uit dat stukje foutmelding dat hij bezig is met een van de laatste regels code (stuk insert into users_sessions)
maar waarom doet hij de rest niet hij haalt niet eens het user_id uit de database....

Hier de code:
http://www.plaatscode.be/136586/

Hopelijk kunnen jullie me helpen

groeten

titjes schreef:
Blij dat je de codetags al hebt leren kennen, nu nog ontdekken dat lappen code van 50+ regels op www.plaatscode.be horen! 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline henver - 21/05/2009 18:26
Avatar van henver HTML gevorderde You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '6f2ec984413644d003b8ce0f4f4cb100', '2009-05-21 17:59:33')' at line 9

Dus NIET op het einde van je stukje 
Offline Martijn - 21/05/2009 18:30 (laatste wijziging 21/05/2009 18:32)
Avatar van Martijn Crew PHP kan best wel in dat stukje, het is namelijk line 9 van een query ;)

Het is dus NIET line 9 van het hele bestand, maar een line 9 van 1 van je queries.

edit: regel 111 mist een ' na je $var
edit2: Dit keer heb je maar 1 query van 9+ regels, maar als je er meerdere hebt, zul je ze allemaal moeten nalopen, want het geeft er nooit bij aan welke query de error bevat
Offline henver - 21/05/2009 18:31 (laatste wijziging 21/05/2009 18:32)
Avatar van henver HTML gevorderde Kzie em al denk ik: op regel 111 ben je een enkele quote vergeten.

Edit: DeviourSoul was eerder
Offline Jootn - 21/05/2009 18:54
Avatar van Jootn Nieuw lid ja inderdaad dank u gasten, ik keek er over.
Maar hij doet nu nog altijd geen foutafhandeling echt raar
Offline nick5556 - 21/05/2009 18:55
Avatar van nick5556 PHP beginner
DeviourSoul schreef:
kan best wel in dat stukje, het is namelijk line 9 van een query ;)

Het is dus NIET line 9 van het hele bestand, maar een line 9 van 1 van je queries.

edit: regel 111 mist een ' na je $var
edit2: Dit keer heb je maar 1 query van 9+ regels, maar als je er meerdere hebt, zul je ze allemaal moeten nalopen, want het geeft er nooit bij aan welke query de error bevat

Je kan natuurlijk de die() functie gebruiken op een manier als:
  1. die("Query 1: ". mysql_error());
  2. die("Query 2: ". mysql_error());
  3. // enzovoorts

Maar dat is gewoon een truckje wat je kan toepassen om fouten sneller te achterhalen.
Offline Jootn - 21/05/2009 19:05
Avatar van Jootn Nieuw lid echt raar mannen... (of vrouwen ;) )

kheb in eerste post mijn stuk code geedit, nu werkt het dus, hij heeft de sql fout niet meer weer. dat is al een begin.

Maar als ik user 'test' pass 'test' invul of helemaal niets, hij zegt 'gebruiker ingelogd' en de $_SESSION['login'] staat op true 

waarom doet hij dat? Hij mag dat toch niet doen. Komaan, mijn registreer script (zie andere topic) werkt net op dezelfde manier qua foutafhandeling.
Hij onderzoekt iets, is het fout heeft ie $log_try true weer, en het script mag pas verder gaan als de variabele niet is geset... En bovenaan dit script doe ik session_destroy, en de $log_try zit in een sessie, dus moet hij die toch er uit halen,
ik probeer nog even met $log_try = ''; vanboven te zetten ofzo, misschien dat het daarmee helpt, maar zou niet mogen

Groeten
Offline Abbas - 21/05/2009 19:14
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Verzin eens een betere titel want iedereen die hier een topic post heeft wel een of ander raar probleem ofzo!
Offline Jootn - 21/05/2009 19:15
Avatar van Jootn Nieuw lid opgelost:
kheb de foutafhandeling gedaan op de mysql_num_rows, ipv testen op =0 heb ik test gedaan <> 1 en nu werkt het opeens wel 

en bedankt hé mannen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s