'; for($Fi = 0; $Fi < count($fouten); $Fi++) { echo $fouten[$Fi].'
'; } echo '
Klik hier om terug te keren'; } else { mysql_query("INSERT INTO accounts (accname,pass,email,firstname,lastname,age) VALUES ('".addslashes($_POST['accname'])."','".addslashes($_POST['password'])."','".$_POST['email1']."','".$_POST['firstname']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['age']."')") or die (mysql_error()); echo 'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database'; } } else {
Klik hier om terug te keren'; } else { mysql_query("INSERT INTO accounts (accname,pass,email,firstname,lastname,age) VALUES ('".addslashes($_POST['accname'])."','".addslashes($_POST['password'])."','".$_POST['email1']."','".$_POST['firstname']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['age']."')") or die (mysql_error()); echo 'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database'; } } else {
en dan het forumulier.
Ik gebruik de nieuwste Xammp en heb mysql en apache aan staan. Weet iemand wat hier mis gaat?
vinTage schreef:
/me was here, om code tags te plaatsen.
Iedereen leest graag deftig ze code, dus de code tags in het vorvolg zelf plaatsen aub
echo'<br />Klik <a href="javascript:history.go(-1);">hier</a> om terug te keren';
}
else
{
mysql_query("INSERT INTO accounts (accname,pass,email,firstname,lastname,age) VALUES ('".addslashes($_POST['accname'])."','".addslashes($_POST['password'])."','".$_POST['email1']."','".$_POST['firstname']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['age']."')") or die(mysql_error());
echo'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database';
if (empty($_POST['name']){
echo "je bent je naam vergeten invullen";
} else if (empty($_POST['ietsanders']){
echo "je bent ietsanders vergeteninvullen";
} //enzovoort tot je alles hebt en dan
else {
hier je querys
}
Ik snap je antwoord niet, ik krijg die fout als ik op de pagina kom, ik hoef niks in te vullen of hij laat die fout al zien, en als ik op verzenden druk dan krijg ik:
Bestand niet gevonden:
Firefox kan het bestand op /I:/php/<?=$_register['PHP_SELF']?> niet vinden.
* Kan het item zijn hernoemd, verwijderd of verplaatst?
* Staat er een spel-, hoofdletter- of andere typografische fout in het adres?
* Hebt u voldoende toegangsrechten voor het opgevraagde item?
mysql_query("INSERT INTO accounts (accname,pass,email,firstname,lastname,age) VALUES ('".addslashes($_POST['accname'])."','".addslashes($_POST['password'])."','".$_POST['email1']."','".$_POST['firstname']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['age']."')") or die(mysql_error());
echo'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database';
En wat als je action="" gebruikt, of action weglaat? Dan voert hij een POST request uit op zichzelf.
Plaats ook eens error_reporting(E_ALL); bovenaan je pagina.
welke host raden jullie aan, bij de meeste waar ik kijk daar moet ik een goede reden geven, alleen die heb ik niet behalve dat ik wil testen.
PS: als ik dat server weghaal zoals woedi zeg, krijg ik de hele tijd dat formulier weer te zien, ik weet het, ik ben een gigantische noob maarja, het is dan ook mijn eerste script ( op hello world na dan )
welke host raden jullie aan, bij de meeste waar ik kijk daar moet ik een goede reden geven, alleen die heb ik niet behalve dat ik wil testen.
PS: als ik dat server weghaal zoals woedi zeg, krijg ik de hele tijd dat formulier weer te zien, ik weet het, ik ben een gigantische noob maarja, het is dan ook mijn eerste script ( op hello world na dan )
oke, nu heb ik daar een account en dan, hoe krijg ik ze op die site 9 voel me nu echt totaal noob maarja ), is er niet gewoon een systeem van bladeren, aanvinken en dan uploaden ofzo??
Oke, ik ga het simpel doen en in de action naar een ander bestand verwijzen waar de data in de database word gezet.
Waarom zou je dat doen? Dat is nergens voor nodig en dat veroorzaakt enkel fragmentatie van je applicatie. Post de code eens die je de laatste maal geprobeerd hebt...