login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

cronjobs - .htacces files

Offline daanlaan - 20/05/2009 14:31
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik zou cronjobs moeten gebruiken op mijn site maar deze moeten uiteraard beveiligd worden, mijn hosting ondersteunt geen support dus gebruik ik onlinecronjobs.com en is wel ok denk ik.
Bij het maken van een CJ vraagt hij een pw en username van het script (als er een is). nu heb ik een .htacces en een .htpasswd file gemaakt en geüplaod op de server:

AuthName "Restricted Area"
AuthType Basic
AuthUserFile .htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
<Files betalingen.php>
require valid-user
</Files>

en dan nog mijn .htpasswd file, maar ik kan nog steeds gwn het script uitvoeren door ernaartoe te surfen...

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 20/05/2009 15:55
Avatar van Wim Crew algemeen Hoe heb je je .htpasswd gemaakt? Bevat deze de passwords in plain text of gecodeerd? Indien het plain text is, codeer je passwords! Je kan dat bijvoorbeeld hier (online) doen: http://home.flash.net/cgi-bin/pw.pl
Offline daanlaan - 20/05/2009 16:14 (laatste wijziging 21/05/2009 20:51)
Avatar van daanlaan MySQL interesse nee ik heb het gecodeerd op een site... moet in mijn fpt misschien ook nog dingens of permissies aan bestanden geven ofzo? of iets in die betalingen.php zelf iets typen dat hij beveiligd moet worden daardoor?
iemand had me verteld dat mijn htacces file er zo moest uitzien:
<Files sponsors_betalingen.php>
   AuthName "Restricted Area"
   AuthType Basic
   AuthUserFile .htpasswd
   Require valid-user
</Files>
ik heb de permissies in die map op 644 gezet en in onlinecronjobs.com heb ik het juiste pw en username getypt maar als ik op run klik zegt hij steeds forbidden
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s