login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tab en spatie verdwijnt.

Offline cowb - 14/05/2009 17:03
Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn 'fout' maar ik weet voorlopig geen raad meer. Ik heb een forum gebouwd met een eigen UBB script enz. Maar ik heb het volgende probleem.
Via een formulier kan men topics plaatsen, en dat plaats ik dan zonder tussen bewerkingen in de database (als text) maw $_POST['bericht'] zo rechtstreek de db in.
Wanneer ik de topic wil weergeven haal ik dat gewoon uit mijn database en passeert het via een UBB script waar ik vervolgens check op smily's en opmaak. Maar als iemand in een bericht een tab of meerdere spaties gebruikt dan verdwijnen die. Dit is vrij lastig omdat ik ook code tags heb en zo verdwijnt het overzicht. Hoe los ik dit op?

Deze bewerkingen gebeuren in men ubb script...
  1. <?
  2. $bericht = htmlspecialchars($bericht);
  3. $bericht = nl2br($bericht);
  4.  
  5. //smily en opmaak check via preg_replace();
  6. ?>

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 14/05/2009 17:11
Avatar van Koen PHP expert Gebruik de <pre> HTML tag, dan verander je de inhoud ervan in preformatted tekst die spaties en tabs niet negeert.
Offline cowb - 14/05/2009 19:35
Avatar van cowb Lid Hoe bedoel je HTML tag?
Offline Martijn - 14/05/2009 19:38
  1. echo '<pre>'.$bericht.'</pre>';
Offline cowb - 14/05/2009 20:35
Avatar van cowb Lid Maar ik gebruik helemaal geen html tekens bij de weergave van men bericht, alles is css en dat zit in mijn td van men tabel.
Offline Martijn - 15/05/2009 12:26

Anders doe je gewoon is wat ik typte?
Offline cowb - 24/05/2009 20:05 (laatste wijziging 09/06/2009 13:57)
Avatar van cowb Lid Wel ik heb gedaan wat jullie zeiden. Maar nu word de lay-out van men website vollig omzeep geholpen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe voorkom ik dat?
Er zijn in die tekst ook opvallend veel enters aanwezig (tussen elke regel enz)
Offline aapjuh - 25/05/2009 13:47 (laatste wijziging 25/05/2009 14:35)
Avatar van aapjuh Lid Als je alles met css doet, snap ik zoiezo niet waarom je nog tables gebruikt, maargoed. Have it your way.

Wat betreft je probleem:
Al geprobeerd om de htmlentities etc te doen voordat je ze in de database gooit?

En hoe bedoel je dat je lay-out wordt verpest? Ik neem toch aan dat je alles in een div zet die je vaste waardes etc geeft, met een eventueele scrollbalk desnoods?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s