login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina dynamisch maken

Offline StriKe - 11/05/2009 16:13
Avatar van StriKeHTML interesse Hallo,

Ik heb twee tabellen:

tabel1: id, naam, id_tabel2
tabel2: id, naam

Ik heb een php webinterface die gegevens moet inputten in tabel1.
In dat formulier op de php pagina lees ik de gegevens van tabel2 uit in een dropdown list (value is het id uit tabel2).

Ik ga als volgt te werk: ik vul op mijn php webinterface de gegevens voor tabel1 in, maar stel dan vast dat in de dropdown list (uitgelezen uit tabel2) nog niet de waarde staat die ik nodig heb. Deze wil ik dus eest toevoegen maar zonder dat ik de gegevens van tabel1 terug opnieuw zou moeten ingeven.

Ik weet dat er zoiets als AJAX bestaat, maar dat is in .net geprogrammeerd vermoed ik? Ik vermoed dat alleen php/mysql niet volstaat op een webserver om die AJAX te ondersteunen?
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit elegant op te lossen?

Groeten,
Pieter

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 11/05/2009 16:16
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
AJAX hoeft niet persee .net te zijn of ASP, kan ook met PHP geschreven worden.
Offline Abbas - 11/05/2009 16:22
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
AJAX is op zich totaal losstaande van het .NET Framework. AJAX is een techniek bestaande uit verschillende zaken (JavaScript, XML/XSLT, DOM, XMLHttpRequest,...). Zoals je dus kan zien heeft het op zich niets met .NET te maken. In het .NET Framework heb je een extra framework genaamd "ASP.NET AJAX Framework". Dit framework heeft de functionaliteiten van AJAX in Controls (ScriptManager, UpdatePanel, ...) gestopt waardoor het voor een ASP.NET developer dus gemakkelijk te gebruiken is.

Hierbij dus geen direct antwoord op je vraag maar wel een verduidelijking! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s