Goedenavond..
Ik heb al lopen zoeken en ook al een aantal interessante punten gevonden, alleen kom ik er dus nog niet uit.
Ik zou graag de datum in deze code
als dd-mm-jjjj uitgelezen willen hebben.
Trail and error heeft me al een eindje verder geholpen, alleen kan ik dus nog niet de juiste regel voor deze code (of een beter alternatief) vinden..
SELECT DATE_FORMAT('Jaar' , '%%d %%m %yyyy')
Misschien is het een belangrijke toevoeging dat ik nogthans een complete newbie ben op het gebied van php/MySQL, ik ben pas een dag of 4 bezig..
Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie hulp!
?
De code van DeviourSoul is nogal overkill, je schrijft zelf een php functie waarmee je een functie die gemakkelijk te gebruiken valt in mySQL, vervangt?
$query = 'SELECT DATE_FORMAT(Jaar, %d-%m-%Y) , `Thuis` , `Gasten` , `Publiek` FROM `Toeschouwers` ORDER BY `Publiek` DESC';
$query='SELECT DATE_FORMAT(Jaar, %d-%m-%Y) , `Thuis` , `Gasten` , `Publiek` FROM `Toeschouwers` ORDER BY `Publiek` DESC';
Wanneer je dan $record->jaar aanroept heb je je omgevormde datum onmiddellijk. Edit: DeviourSoul, in jou functie had je beter PHP.net: array_reverse gebruikt.
Denk niet dat mensen dit lezen, maar dat had ik eerst ook getypt. Tot ik me bedacht dat op deze manier je beter snapt wat explode doet, en je het nu zo kunt veranderen als je wilt.