Nieuw lid |
|
jaja zo ver ben ik al, dat ik nog in flash velden moet toevoegen.
maar ik zit met het probleem dat ik nog een veld wil toevoegen in mijn databass
maar als ik die code van mijn vorige post kopier maakt gij 2 rijen aan ipv op de zelfde rij te blijven.
ik blijf steeds deze foutmelding krijgen
Column count doesn't match value count at row 1
dit is mijn code :
<?php
/*
--de db tabel
CREATE TABLE `flashtabel` (
`naam` varchar(50) NOT NULL default ''
) ENGINE=MyISAM;
*/
//connectie
mysql_connect ("localhost", "loginnaam", "loginpasswoord");
mysql_select_db("marijn_Gip")or ("&flashWaarde=".mysql_error());
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
//controle of de naam al in de database zit
$check = mysql_query("SELECT * FROM flashtabel
WHERE
naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."'
AND
voornaamnaam= '".mysql_real_escape_string($_POST['voornaam'])."'
") or die ("&flashWaarde=".mysql_error());
$aantal_rijen=mysql_num_rows($check_naam);
if($aantal_rijen > 0)
{
//Ja, de naam zit al in de database
//boodschap voor flash
echo "&flashWaarde=Deze naam is al in gebruik, gebruik een andere naam svp.";
}
else
{
//Nee, de naam zit nog niet in de database
//insert in de db
mysql_query("INSERT INTO flashtabel (naam, voornaam)
VALUES ('".mysql_real_escape_string($_POST['naam']).", ".mysql_real_escape_string($_POST['voornaam'])."')") or die ("&flashWaarde=". mysql_error());
//boodschap voor flash
echo"&flashWaarde=Je hebt daarnet jezelf geregistreerd on de de naam ".$_POST['naam'].", je gegevens zijn succesvol opgeslagen";
}
}
else
{
//boodschap voor flash
echo "&flashWaarde=er werd niet gepost, maar je probeerde op een andere manier deze pagina te bereiken";
}
?>
<?php /* --de db tabel CREATE TABLE `flashtabel` ( `naam` varchar(50) NOT NULL default '' ) ENGINE=MyISAM; */ //connectie if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") { //controle of de naam al in de database zit WHERE AND if($aantal_rijen > 0) { //Ja, de naam zit al in de database //boodschap voor flash echo "&flashWaarde=Deze naam is al in gebruik, gebruik een andere naam svp."; } else { //Nee, de naam zit nog niet in de database //insert in de db //boodschap voor flash echo"&flashWaarde=Je hebt daarnet jezelf geregistreerd on de de naam ".$_POST['naam'].", je gegevens zijn succesvol opgeslagen"; } } else { //boodschap voor flash echo "&flashWaarde=er werd niet gepost, maar je probeerde op een andere manier deze pagina te bereiken"; } ?>
|