login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Select probleempje...

Offline Secret - 14/04/2009 22:47
Avatar van SecretNieuw lid 'k Heb er m'n hoofd al zitten op breken maar kom er niet 

Ik heb een tabel waarin een kolom staat met de titel "Items", mijn 2 andere kolommen dragen de titel "Dutch" en "English", in die "Items" kolom zitten onderdelen zoals bv, x en y. Hoe kan ik nu makkelijk ophalen wat er in de rij van x en y staat uit de kolommen "Dutch" of "English"?

Dankjewel... 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 14/04/2009 22:48
  1. SELECT items, dutch,english FROM tabel WHERE items = 'x'

of begrijp ik je verkeerd
Offline Secret - 14/04/2009 22:56
Avatar van Secret Nieuw lid Bedankt voor de reactie! Ik wil er graag onmiddelijk ook al de waarde van y bij, maar begin meer en meer te denken dat dit moeilijk kan misschien... Wat ik eigenlijk probeer te bereiken is dat ik een item heb op m'n site waarbij 2 talen passen, dat item wordt gebruikt om te verwijzen naar de tabel en afhankelijk van de gekozen taal haalt de query die item omschrijving in die taal uit de kolom met titel "Dutch" of "English", zo kan ik makkelijk in m'n database beide talen voor elk item bijhouden. Misschien zijn er andere oplossingen...
Offline Martijn - 14/04/2009 23:13 (laatste wijziging 14/04/2009 23:14)
Avatar van Martijn Crew PHP je doet wat marten zegt, en je maakt dan een link
  1. <a href="pagina.php?item=<?php echo $fetch['item'];?>&amp;taal=<?php echo $fetch['taal'];?>">Keyboard</a>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s