login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Inkomende post eerst controleren

Offline Mettes - 09/04/2009 00:01
Avatar van MettesNieuw lid Dag iedereen

Ik heb een invulformulier op mijn site staan dat naar mijn database schrijft. Dit is beveiligd met een captcha. Nu zou ik ook graag hebben dat ik eerst moet controleren wat er in mijn database geplaatst is vooraleer ik het beschikbaar maak.

Ik heb dit al eens gezien bij een gastenboek maar weet niet hoe ik het moet maken. Ik zal wel een login systeem moeten plaatsen veronderstel ik?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 09/04/2009 00:08
Avatar van Koen PHP expert Geef je tabel een extra veld, 'is_approved', wat je standaard op 0 zet. In dit veld komt dus te staan of de inhoud al dan niet gekeurd is door de beheerder. Dan maak je het in je sql zo dat enkel de gekeurde inhoud mag worden weergeven.

Natuurlijk zal je dan een klein inlog/admin systeempje moeten maken waar de beheerder dan kan inloggen en die inhoud keuren.
Offline Mettes - 09/04/2009 09:00
Avatar van Mettes Nieuw lid Aan zo iets dacht ik ook. Ik was ook aan het denken om een 2de tabel te maken waar eerst de posts inkomen waarna ze gecontrolleerd moeten worden en dan doorgestuurd naar de correcte tabel.

Of zou dit minder goed werken?

Een inlog/admin systeempje zal ik er wel zeker bij plaatsen denk later op deze manier ook mijn home pagina te laten aanmaken door tekst een een database te posten.
Offline ArieMedia - 09/04/2009 09:39
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Als je er een 2e tabel bijmaakt is het veel meer werk. je moet daarna immers de post verplaatsen van tabel naar tabel,

op de manier van sliphead hoef je alleen een 0 naar een 1 te veranderen.
Offline Mettes - 09/04/2009 15:29
Avatar van Mettes Nieuw lid Ok dan zal ik het zo eens proberen als ik tijd heb.

Merci
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s