login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

current_timestamp(NOW()) minus andere timestamp.

Offline Erwt - 02/04/2009 10:58 (laatste wijziging 02/04/2009 10:58)
Avatar van ErwtPHP beginner Hey allemaal..
Ik heb op dit forum een weekje geleden een code gezien die een berekening maakte tussen de datum in de database en de datum nu, en daarin selecteerd of het 5 minuten verschil is of niet.

Ik kan deze echter niet meer weervinden en dacht dat het deze was, maar weet niet wat er fout aan is:

1. $query = "SELECT toegevoegd FROM week_commentaar WHERE CURRENT_TIMESTAMP(NOW())-CURRENT_TIMESTAMP(`toegevoegd`) < 300";
  2. $result = mysql_query($query) or die("KAN NIET");

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 02/04/2009 11:00
Avatar van Ultimatum PHP expert Doe eens
  1. <?php
  2. $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
  3. ?>

om een foutmelding te krijgen.
Offline Erwt - 02/04/2009 11:04
Avatar van Erwt PHP beginner Het probleem is dat er geen foutmelding komt ik krijg alle rijen uit de database terug, terwjil ik alleen alles terug wil krijgen die binnen de 5 minuten zit.
Offline Wim - 02/04/2009 11:15
Avatar van Wim Crew algemeen kan met INTERVAL (WHERE datum + INTERVAL 5 MIN > NOW() bvb) of met DATE_SUB.
Offline Erwt - 02/04/2009 11:21
Avatar van Erwt PHP beginner Ja oké, maar is hetgeen wat ik postte dan helemaal verkeerd of alleen iets vergeten o.i.d.?
Offline Wim - 02/04/2009 11:23
Avatar van Wim Crew algemeen lijkt me correct maar je doet gewoon moeilijk 

Volgens mij werkt dit ook wel, anders NOW eens vervangen door CURRENT_TIMESTAMP().
  1. SELECT toegevoegd FROM week_commentaar WHERE toegevoegd + INTERVAL 5 MIN < NOW()
Offline Erwt - 02/04/2009 11:36
  1. $query = "SELECT toegevoegd FROM week_commentaar WHERE toegevoegd + INTERVAL 5 MIN < CURRENT_TIMESTAMP() AND ip='" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'";

Werkt niet, en met NOW() ook niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s