login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

probleem met sha1, excel - DB

Offline daanlaan - 30/03/2009 11:52
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik moet en excel csv file invoegen in mijn DB maar de kolom met password staat normaal op sha1 en als je inlogt checkt hij het ook met sha1 dus als ik mijn excel bestand import, dan staan alle passwords in een normale vorm en zijn z dus eigeljk fout...
is er en mogelijkheid om eventuel al direct in excel deze kolom met passwords om te zetten naar sha1?
of hoe zou dit nog kunnen?
ik hoop dat er een oplossing is, anders zal ik mer als 1000 users een voor en moeten toevoegen  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 30/03/2009 12:07
Avatar van Ultimatum PHP expert Je kan toch kijken welke kolom de wachtwoorden zijn en die in sha1 zetten als je insert doet? Trouwens niet echt veilig om wachtwoorden in gewone vorm in excel sheet.
Offline daanlaan - 30/03/2009 12:32 (laatste wijziging 30/03/2009 12:32)
Avatar van daanlaan MySQL interesse
Ultimatum schreef:
Je kan toch kijken welke kolom de wachtwoorden zijn en die in sha1 zetten als je insert doet? Trouwens niet echt veilig om wachtwoorden in gewone vorm in excel sheet.

ja ik weet,maar dn moet ik die nog allemaal inserte, ik zit nu namelijk op stage en die klant gebruikt modx en die bestanden heb ik al bekeken maar er zijn zovel includes en tpl's en ik kan er niet meer aan uit, maar ik ga het doen met een nieuwe query die alle wachtwoorden omzet in sha1 denk ik... eens proberen
Offline Ultimatum - 30/03/2009 13:23
Avatar van Ultimatum PHP expert Je moet toch het csv bestand doorlopen of gooi je het hele csv bestand in 1 enkele kolom? Want als je er door heen loopt kan je toch zeggen dat de waarde na de 6de ; een wachtwoord is en zet je er sha1 tags om heen (even globaal beschrijven ) of zie ik het verkeerd?
Offline daanlaan - 30/03/2009 13:53
Avatar van daanlaan MySQL interesse ik snap u niet ik heb dus een csv bestand waar< alel usernames en passwords instaan, ik heb een lege tabel en ik import die csv in die tabel maar dan staan alle passwords NIET in sha1 kan ik wanneer ik dat toevoeg ook al laten omzetten dan??
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s