login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier "laden" met bestaande gegevens uit een MySQL db

Offline Ceasar - 25/03/2009 19:22
Avatar van CeasarNieuw lid Hallo,
Wellicht de makkelijkste weg, maar voordat ik door het oerwoud van tutorials, scroptjes etc ga dwalen, wellicht kan iemand mij al een zetje geven.

Wat wil ik nu eigenlijk?

Ik heb een "html inschrijfformulier" en nu zou ik graag willen dat "vaste"velden worden ingevuld uit de db, bv naw gegevens, emailadres etc
Dit dmv het invullen van (in mijn geval) het lidnummer, dan een knopje : Lidnummer accoord?, Geef enter en voila, de "vaste"velden staan in het formulier.

Dus als iemand mij op weg kan helpen, zeer graag.

Bvd
K.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline denniseik - 25/03/2009 19:24 (laatste wijziging 25/03/2009 19:56)
Avatar van denniseik Lid Zoiets bedoelt u ? Gegevens worden opgehaald uit de database en vast ingevuld in het formulier.

Lidnummer invullen
Op een aparte pagina dus bijvoorbeeld:
  1. ...
  2. <body>
  3. <form method="post" action="gegevens.php">
  4. Vul je lidnummer in: <input type=\"text\" name="lidnummer" "/>
  5. <input type="submit" value="Verzend" />
  6. </form>
  7. ...
  8. </body>

Het lidnummer wordt verstuurd naar gegevens.php.
Bijvoorbeeld nr. 123 => gegevens.php?lidnummer=123


(Ik zou dit nog wel beveiligen met wachtwoord anders kunnen alle leden elkaars gegevens veranderen.)

Gegevens.php bijvoorbeeld.
  1. ...
  2. <body>
  3.  
  4. <?php
  5. $id = $_GET['lidnummer'];
  6.  
  7. $mysql = mysql_connect("host","user","pass") or die("Error: De verbinding is mislukt");
  8. mysql_select_db("database",$mysql) or die("Error: Fout met openen van database.!");
  9. $resultaat = mysql_query("SELECT * FROM berichten WHERE id='$id' ",$mysql) or die("De query op de database is mislukt!");
  10. mysql_close($mysql) or die("Het verbreken van de verbinding met de MySQL-server is mislukt!");
  11.  
  12. while($show = mysql_fetch_object($resultaat))
  13. {
  14.  
  15. echo("
  16. <form method=\"post\" action=\"script.php\">
  17. Emailadres: <input type=\"text\" name=\"naam\" value=\" ".$show->email." \"/>
  18.  
  19. <textarea id=\"bericht" name=\"bericht\" >
  20. ".$show->bericht."
  21. </textarea>
  22.  
  23. <input type=\"submit\" value=\"Verzend\" />
  24. </form>
  25. ");
  26. }
  27. ?>
  28.  
  29. </body>
  30. ...


Op de pagina gegevens.php worden de gegevens opgehaald uit de database (zelf in te vullen) en ingevuld in het formulier afhankelijk van het ingevoerde lidnummer in de variabele "$_GET['lidnummer']"
Dit formulier wordt na het op de knop "verzenden" gedrukt te hebben doorgestuurd naar het volgene script. Door u zelf in te vullen.


Zo ongeveer ?  
Offline Ceasar - 25/03/2009 19:46
Avatar van Ceasar Nieuw lid Tx voor de snelle reactie
Maar waar ga ik dat allemaal plaatsen ? Update query? wat moet er geupdate worden ??
Offline denniseik - 25/03/2009 19:49 (laatste wijziging 25/03/2009 19:57)
Avatar van denniseik Lid nee ik had niet goed gekeken naar je uitleg. Update is alleen nodig om bestaande gegevens te veranderen. Dit is een registratieformulier toch ? Ik zou het één en ander veranderen. Zie de schuingedrukte tekst in de code voor wat uitleg.

Pagina 1:
Het lidnummer wordt verstuurd naar gegevens.php.
Bijvoorbeeld nr. 123 => gegevens.php?lidnummer=123


Pagina 2:
Op de pagina gegevens.php worden de gegevens opgehaald uit de database (zelf in te vullen) en ingevuld in het formulier afhankelijk van het ingevoerde lidnummer in de variabele "$_GET['lidnummer']"
Dit formulier wordt na het op de knop "verzenden" gedrukt te hebben doorgestuurd naar het volgene script. Door u zelf in te vullen.

Offline Ceasar - 25/03/2009 20:00
Avatar van Ceasar Nieuw lid Ik ga direct aan de slag, maar geen login/passwords etc, we vertrouwen de leden van ons cluppie !!
Kom er zsm op terug
Groet
Kees
Offline maigel - 25/03/2009 20:00
Avatar van maigel PHP beginner leer gewoon php. Als ik je laatste 5 topic bekijk zijn het allemaal topics waarin je gewoon naar een script vraagt en verwacht dat mensen dit zomaar voor je gaan maken. PHP is een redelijk makkelijke taal, als je wilt is dit makelijk in 2 weken te leren.
Offline Ceasar - 25/03/2009 20:04
Avatar van Ceasar Nieuw lid No comments ~!
Offline denniseik - 27/03/2009 18:50
Avatar van denniseik Lid
Ceasar schreef:
Ik ga direct aan de slag, maar geen login/passwords etc, we vertrouwen de leden van ons cluppie !!
Kom er zsm op terug
Groet
Kees

Is het gelukt ?  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s