login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Waarde veranderen van checkbox (Opgelost)

Offline juser100 - 24/03/2009 15:29 (laatste wijziging 24/03/2009 15:32)
Avatar van juser100MySQL interesse Ik heb een formulier waarin ik een waarde uit een tabel haal en deze omzet in 'CHECKED' of ' ' voor een checkbox.

1. <?PHP
  2. IF (ereg('1',".$lid."))
  3. {
  4. $actief = 'CHECKED';
  5. }
  6. ELSE
  7. {
  8. $actief = '';
  9. }
  10. ?>
  11.  
  12. <INPUT TYPE="CHECKBOX" NAME="actief" ID="actief" <?PHP ECHO"".$actief.""; ?>>

Dit werkt goed, maar nu wil ik bij het updaten van de tabel dat de waarde weer wordt omgezet naar een 1 of een 0. Hiervoor heb ik onderstaande code:

1. <?PHP
  2. IF (ereg('CHECKED','".$_POST['actief']."'))
  3. {
  4. $lid = '1';
  5. }
  6. ELSE
  7. {
  8. $lid = '0';
  9. }
  10.  
  11. $sth = mysql_query("UPDATE leden SET lid = '".$lid."' WHERE Leden_ID = '".$Leden_ID."'"); ?>

Maar nu krijg ik iedere keer de melding: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 24/03/2009 15:36
  1. <?php
  2. IF (ereg('CHECKED',$_POST['actief']))
  3. {
  4. $lid = 1;
  5. }
  6. ELSE
  7. {
  8. $lid = 0;
  9. }
  10.  
  11. $sth = mysql_query("UPDATE leden SET lid = ".$lid." WHERE Leden_ID = ".$Leden_ID); ?>

En zo?
Offline Wim - 24/03/2009 15:36
Avatar van Wim Crew algemeen Waarom gebruik je ook steeds "'. en ."' rond je variabelen??? Je hebt exact dezelfde fout gemaakt deze voormiddag -in dat topic waar je de startpost van verwijderde-.
Offline juser100 - 24/03/2009 15:39 (laatste wijziging 24/03/2009 15:42)
Avatar van juser100 MySQL interesse Ook als ik die weghaal ('". en ."') dan werkt het niet, krijg dan geen foutmelding meer.. maar hij werkt de database ook niet bij..
Offline Wim - 24/03/2009 15:45
Avatar van Wim Crew algemeen Controleer de waarde van $_POST['actief'] eens?

Verder, als je "or die(mysql_error())" achter je query plaatst op onderstaande manier, dan krijg je van mysql een mooie foutmelding met wat de fout is (indien deze zich in de query bevind)

1. mysql_query($strQuery) or die(mysql_error());

het moet niet via de or die; PHP.net: mysql_error bevat namelijk altijd de mysql foutmelding...
Offline juser100 - 24/03/2009 15:50
Avatar van juser100 MySQL interesse Het klopte verder allemaal, maar de waarde die de checkbox uitstuurt is "on" en niet CHECKED.

Het werkt nu.. maar even een andere vraag: Ik heb eerder berichten gepost op het forum waarop ik meestal de reactie kreeg; "waarom gebruik je geen ". en ." om je variabelen.. wat is nu juist hierin dan?
Offline marten - 24/03/2009 15:54
Avatar van marten Beheerder Om je code mooi te houden gebruik je de pear codeer stijl bijvoorbeeld.

Werk je met enkele quotes dan altijd buiten de quotes:

1. echo 'Dit is een ' . $test . ' variabele';

Bij dubbele quotes wordt de variabele wel omgezet maar mooier is om het hier ook buiten de quotes te doen.

Verder in queries zorgen dat waardes die in een numeriek veld komen geen ' ' omheen staan en tekst velden wel met '' te doen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.271s