Ik zit met een probleem, heb er echt veel tijd ingestoken maar kan maar niet bedenken hoe ik het wél moet doen.
Ik heb een kolom in mijn database: Crimes, varchar, 0,0,0,0,0
De 5 nullen staan ieders voor een crime, en die waardes houden de slagingspercentage in.
Ik heb zelf al een klein begin gemaakt door een form te maken die de crimeid invoert, dus een form met 5 radio buttons, value 0 t/m 4. Als een iemand crime1 aanklikt, value = 0. Maar ik kom maar niet verder, hoe kan ik het dan updaten?
Je kan ook gewoon 1 veld maken en dan alles via PHP.net: serialize en PHP.net: unserialize wegschrijven in de database. En via je script kan je dit updaten ;). Je leest gewoon de array uit en doet (+/- een random getal)
Laat even zien wat voor code je nu al hebt, dat is makkelijker.
Na het verzenden van het formulier kun je met PHP.net: implode de getallen weer aan elkaar plakken met komma's ertussen en dan weer in de database zetten.
Natuurlijk is het beter genormaliseerd als je die waarden in aparte kolommen / tabellen zet.
Denk dat ik nog niet echt duidelijk genoeg ben geweest, sorry.
Nog een keer:
Ik ben nu op het stuk aanbeland waar ik die 5 nullen moet updaten, hoe doe ik dit?
Dat is mijn probleem, het opvragen van de % dus van de 5 nullen is al gelukt. En ook om te kijken welke van de 5 nullen iemand selecteert. Het gaat nu puur om het updaten van die 5 nullen nadat een crime is gelukt.
Dus: Iemand voert een crime uit, als hij slaag (en als hij niet slaagt) worden die 5 nullen ge-update.. met een rand(1,2).
/* ik neem aan dat je al alles uit de database hebt gehaald */
$array = unserialize($veld);
/* $array is nu dus een array en bevat de slaginspercentages
VB:
$array[0] = 15;
$array[1] = 6;
$array[2] = 1; ect..
Opdaten crime 1 en 2:
*/
$array[0] = $array[0] + rand(1, 2);
$array[1] = $array[1] + rand(1, 2);
serialize($array);