Deze code gebruik ik vanuit een php script. Maar ik krijg deze error. Ik heb zelf vrij weinig verstand van MySql, maar als ik het goed heb zou dit script automatisch tabellen en velden aan moeten maken in een database? Heeft iemand een idee wat er fout is? Bedankt alvast
De database bevat dus nog geen tabellen.
-->
Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /public_html/go.php on line 175
Nou dat zegt genoeg
Ik denk dat ik een tabel aan moet maken?
Ik dacht zelf dat het script dit zelf zou doen...
Een tabel kan je toch niet zomaar aanmaken, dan moet ik het aantal velden weten en wat voor soort velden het moeten zijn. Daar heb ik dus weinig verstand van.
Hoe kom je aan dit script? Staat er niet ergens een bestandje met installatie uitleg of zelfs een installatie script bij?
Ander is het het beste om ergens een code te zoeken waar gegevens geinsert worden zodat je ongeveer ziet wat voor types de velden moeten hebben. Dan valt er wel een passende tabel bij te ontwerpen.
Op internet gevonden en er zit totaal geen uitleg bij helaas en ook geen installatie script. Een jaar geleden heb ik ook een klein beetje met MySql gewerkt. Ik kan zelf wel een (installatie )code maken zoals hieronder. Maar ik heb geen idee welk type varchar het moet zijn, zoals qtyA t/m qtyC en totalA t/m totalC dat zijn getallen is dit dan een juiste installatie code, zoals ik hem zelf heb gemaakt?
Je kunt nog steeds kijken wat mysql_error voor fouten geeft.
Nummers zet je meestal in een (tiny/small/medium/big)int veld. Varchar alleen als er ook andere tekens dan getallen in staan.
Het kan ook zijn dat de velden te klein zijn voor de data en dat mysql een out-of-range-error geeft.
Dat weghalen zal geen zin hebben, de fout is al tijdens het uitvoeren van je query opgetreden.
Ik heb gewoon mysql_free_result() er nu uitgehaald, dan heeft hij geen fouten maar blijft hangen op het php script en met
("Refresh: 1; URL=url); gaat hij gewoon naar de volgende pagina en werkt naar behoren.