login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

telenet php? + externe mysqlserver? (Opgelost)

Offline eXecoV - 14/03/2009 16:44
Avatar van eXecoVNieuw lid Ik heb voor iemand indertijd een site gemaakt met een formulier dat via een phpscriptje verstuurd wordt naar een daaraan verbonden mysql-database.

nu moet ik voor iemand anders die reeds een domeinnaam heeft en webspace bij telenet hetzelfde systeem plaatsen, hij beschikt daarentegen niet over een mysqldatabase, die wil ik extern gebruiken.

Mijn eerste vraag is, hoe kan ik via een webspace die niet over een mysqldatabase beschikt de inhoud van bvb een formulier naar een externe mysqldatabase sturen? wat moet er in het phpscript staan om te connecteren? op voornoemde ste was mijn user + pass, en "mysqlhost" voldoende. door wat moet ik mysqlhost vervangen (deze database staat bij priorweb)

mijn tweede vraag, een website met een formulier in html op de telenet webspace levert natuurlijk geen probleem op het eerste zicht, maar ondersteunt telenet webspace ook php scripts?ik vind er blijkbaar niet zo veel info over.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 14/03/2009 16:46
Avatar van Koen PHP expert Ik ben bang dat Telenet geen PHP ondersteunt.
Offline eXecoV - 14/03/2009 17:15
Avatar van eXecoV Nieuw lid bedankt voor het antwoord, ik ga de domeinnaam laten transfereren bij mijn hostingpakket et voila 
Offline Stijn - 14/03/2009 18:08
Avatar van Stijn PHP expert Bij de php functie mysql_connect vul je als eerste parameter het ip adres in van de server waar mysql op draait. Als het ip adres bv 89.89.89.89 is, ziet dat er in php als volgt uit.

1. mysql_connect("89.89.89.89" , "username" , "wachtwoord");
Offline maigel - 14/03/2009 19:39
Avatar van maigel PHP beginner dat van die mysql connect is wel waar, maar zonder php support gaat dat toch niet werken
Offline Martijn - 14/03/2009 19:44
Avatar van Martijn Crew PHP ja, maar hij zei dat ie ging overstappen, wat dus het php probleem oploste, en de externe connectie te beantwoorden liet
Offline Koen - 14/03/2009 20:16
DeviourSoul schreef:
ja, maar hij zei dat ie ging overstappen, wat dus het php probleem oploste, en de externe connectie te beantwoorden liet

Maar als hij overstapt, is de database niet meer extern hé 
Offline Martijn - 15/03/2009 12:53
Avatar van Martijn Crew PHP dat hangt er weer van af wat zn bedoelingen zijn 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s