Hallo,
Ik moest voor het boek "php & mysql voor dummies"
een code maken om het verband tussen php & mysql te testen, dit is de code die ik heb gemaakt;
Ik krijg als ik hem via de localhost wil openen de error: Parse error: parse error in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 16, weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?
als ik dat heb veranderd dan krijg ik de melding: Parse error: parse error, expecting `T_VARIABLE' or `'$'' in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 26
@ henver, Klopt, dat had ik verkeerd gedaan.
nu heb ik problemen met de MySQL database, er komt te staan;Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (/838860800): in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 13
Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 15
Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 18
Error:
ik heb het veranderd maar er komt nog steeds:Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (/838860800): in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 13
Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 15
Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 18
Error:
Wat zegt je script dan? Is cxn een resource? (misschien mislukt de verbinding met de database)
//edit:
controleer ook eventjes de versie van je MySQL server. Als deze ouder is dan 4.1 ligt de oorzaak waarschijnlijk daar aan (en aan de oude codering van passwoorden toen)
Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (/838860800): in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 13
Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 15
$cxn is een resource!
Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 30
Variable_name Value
Warning: mysqli_connect()[function.mysqli-connect]:(/838860800): in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 13
$cxn is een resource!
Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result,null given in C:\Inetpub\wwwroot\mysql_up.php on line 30
Variable_name Value
er staat dus dat $cxn een resource is.
ik heb de MySQL server gister gedownload..
Het kan best zijn dat de verbinding is mislukt met de database..
@ mothh,
Het is een mogelijkheid dat het boek niet klopt. Maar aangezien het 428 bladzijden heeft, en uitgegeven is door Voor Dummies, lijkt het me niet zo logisch..
Idd. Wat voltrex zegt;
Ik heb geen fout gemaakt in het typen van het script.
Ik heb hem voor de zekerheid nog van de site van de schrijfster van dit boek gedownload.