login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoeken

Offline finduilas - 11/02/2009 18:30
Avatar van finduilasPHP gevorderde Beste,

Ik heb het volgende waar ik weer even een denkpiste voor nodig heb.

Ik heb een database met personen en daarin zit naam, beroep, gemeente.

Nu wil ik kunnen zoeken op een naam, maar eveneens op een specifiek beroep (maar ook op ALLE groepen) en idem voor gemeente.

Dus moest ik jan janssens in alle groepen en alle gemeenten invoeren zou ik die persoon willen vinden in alle gemeenten, alle groepen. Maar geef ik een speciale groep op dan moet dit jan janssens zijn in die bepaalde groep in alle gemeenten. Moeilijker eigenlijk om uit te leggen dan het is .

Voorlopig heb ik een script die controleert of ALL is aangegeven en dan telkens eronder nog eens een controle op de andere velden om te zien wat er geselecteerd is. Maar dat zijn een heleboel if's/else's en verschillende query's.

Ik ben niet 100% zeker; maar zou er geen kortere manier bestaan?

Alvast bedankt;
Mathias

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 11/02/2009 20:38
Avatar van ranco PHP gevorderde Volgens mij is niet niet zonder een if of else statement te doen.
Misschien met een case in SQL, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien je geen statement wilt testen met waarde uit tabellen, maar waardes uit formulieren.

Dus als je formulier zo werkt, en je zoekfunctie ook, dan zou ik hem zo laten.
Offline finduilas - 11/02/2009 20:51
Avatar van finduilas PHP gevorderde ok; het kan dus waarschijnlijk niet anders.. Was ik meteen correct; maar het kon mogelijkst hé .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s