login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Spam in guestbook vermijden

Offline bennieboy - 09/02/2009 14:06
Avatar van bennieboyHTML beginner Ik heb op verschillende site gastenboeken waar veel spam in komt te staan. Hoe kan ik dit vermijden?

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 09/02/2009 14:09
Avatar van Martijn Crew PHP ik hoor mensen steeds akismet zeggen, maar daar heb je wel wat kennis voor nodig.

Wat ik in mijn standalone gastenboek heb is dat er maar 3 links in voor mogen komen
Je zou 'a href' kunnen zoeken en als dat er in staat is t waarschijnlijk fout
Offline Wim - 09/02/2009 14:21 (laatste wijziging 09/02/2009 14:57)
Avatar van Wim Crew algemeen of je kan evt een hidden veld toevoegen wat je LEEG laat en leeg moet zijn. Veel spambots vullen gewoon alle velden in (ook hidden fields!) => als het hidden veld is ingevuld stop je GEEN data in je database, als het leeg is wel.

Dit zal niet alle spam tegengaan, maar je merkt het verschil wel!
Offline ranco - 09/02/2009 15:07 (laatste wijziging 09/02/2009 15:17)
Avatar van ranco PHP gevorderde Captcha in je reactieformulier integreren.
Captcha voorkomt dat bots je formulieren kunnen versturen.

Een wat gemakkelijkere oplossing is het stellen van een kinderlijk simpele vraag die de bezoeker moet beantwoorden voordat hij zijn formulier kan versturen.
Offline Martijn - 09/02/2009 15:17
Avatar van Martijn Crew PHP het zou zelfs al werken denk ik als je gewoon een plaatje met een tekstje doet, die niet veranderd. Makkelijk te maken, en denk al voldoende voor 95% blokkeren.
Een field hidden maken lijkt me niet zo, de helft van de spambots kunnen dat makkelijk snappen. wat zou kunnen is dat je een divje maakt, die ACHTER je textarea zet, zodat ie er is, en niet hidden, maar niet zichtbaar.
Offline ranco - 09/02/2009 16:14 (laatste wijziging 09/02/2009 16:14)
DeviourSoul schreef:
wat zou kunnen is dat je een divje maakt, die ACHTER je textarea zet, zodat ie er is, en niet hidden, maar niet zichtbaar.

Weet toch vrij zeker dat bots je broncode doorlezen, die zullen er dus maling om hebben dat het inputveld fysiek niet zichtbaar is.
Offline nick5556 - 09/02/2009 16:55
Avatar van nick5556 PHP beginner En om het laatste beetje spam tegen te gaan, de spam die door gewone gebruikers word neergezet, kan je mensen bv 15 sec laten wachten voor ze weer kunnen posten. Dit helpt ook tegen dubbelpost en het beetje spam wat je overhoud, dat moet je zelf maar verwijderen ;)
Offline Tuinstoel - 09/02/2009 18:30
Avatar van Tuinstoel PHP expert Robots uitschakelen op je gastenboek pagina.
  1. <meta name="Robots" content="NOINDEX" />

Gewoon in je head tags zetten, werkt bij mij prima .
Offline Martijn - 09/02/2009 18:37
ranco schreef:
[..quote..]

Weet toch vrij zeker dat bots je broncode doorlezen, die zullen er dus maling om hebben dat het inputveld fysiek niet zichtbaar is.

my point exactly. Gebruikers vullen m dus niet in, bots wel ;)
Offline Ray71 - 10/02/2009 01:02 (laatste wijziging 10/02/2009 01:03)
Avatar van Ray71 Nieuw lid wat mij tot nu toe perfect heeft geholpen is toch het inbouwen van een captcha in je form.

sinds die tijd ben ik (tot nu toe) vrij van spam.

suc6
Offline Kevin - 10/02/2009 13:17
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST CAPTCHA... kan het nog simpeler? :-)
Offline Wim - 10/02/2009 14:50
ddReborn schreef:
CAPTCHA... kan het nog simpeler? :-)

als ik een captcha moet invullen om eenmaal een gastenboek te tekenen, wel, dan kan de captcha beter simpel zijn of ik ga richting "het rode kruisje"
Offline Kevin - 10/02/2009 15:37
wimmarien schreef:
[..quote..]

als ik een captcha moet invullen om eenmaal een gastenboek te tekenen, wel, dan kan de captcha beter simpel zijn of ik ga richting "het rode kruisje"

Nou je mag je toetsenbord wel eens verslijten hoor.
Offline Koen - 10/02/2009 16:08
Avatar van Koen PHP expert Wat Wim bedoelt is dat er een zo goed mogelijke strijd tegen spambots moet zijn, maar dat de gebruiksvriendelijkheid nog altijd het belangrijkste moet zijn.
Er moet dus een oplossing zo efficient mogelijke oplossing met een evenwicht tussen gebruiksvriendelijkheid en beveiliging worden gezorgd. In zo'n gevallen biedt een verborgen input-veld meestal de oplossing  
Offline maigel - 10/02/2009 17:44
sliphead schreef:
Wat Wim bedoelt is dat er een zo goed mogelijke strijd tegen spambots moet zijn, maar dat de gebruiksvriendelijkheid nog altijd het belangrijkste moet zijn.
Er moet dus een oplossing zo efficient mogelijke oplossing met een evenwicht tussen gebruiksvriendelijkheid en beveiliging worden gezorgd. In zo'n gevallen biedt een verborgen input-veld meestal de oplossing  

een verborgen input-veld kan al een bescherming tegen spam-bots zijn, maar dan kunnen er nog mensen die gewoon wat zever willen verkopen een bericht 30 keer posten zonder problemen.
Offline Wim - 10/02/2009 17:49
Avatar van Wim Crew algemeen daar kan je perfect een tijdslimiet op kleven, de meeste gebruikers merken dat nooit
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s