login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

undefined variable probleem

Offline bremskie - 02/02/2009 22:33
Ik heb een navigatie menu gemaakt met submenu.
Als je op een van de hoofd menu items klikt word het bijbehorende sub menu zichtbaar als je op op een ander hoofd menu item klikt word het daarbij behorende submenu zichtbaar.
Op zich werkt het wel maar er is een maar....
Als ik op de submenu- items klikt krijg ik een error ,,,
undefined variable "subject_nr" en natuurlijk daaropvolgend een mysql error

Die subject_nr heb ik gelijk gesteld aan $_GET['subj'] op zich werk dat wel ,tot het moment ik een van mijn sub pagina's aanklik want dan zal de variable subject_nr undefined zijn met als gevolg een mysql error .... Ik snap wel de error maar zie de oplossing niet...
Misschien wil iemand me er even bij helpen alvast bedankt
http://www.plaatscode.be/86451/

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 02/02/2009 22:58
Avatar van Tuinstoel PHP expert $subject_nr = $_GET['subj'];

Dat zet je er boven. Zonder te kijken of hij bestaat (isset enzo), terwijl je dat bij sommige dingen daar onder wel doet. Weet je wel waar je mee bezig bent?
Offline bremskie - 02/02/2009 23:08 (laatste wijziging 02/02/2009 23:09)
Avatar van bremskie Nieuw lid Klopt tuinstoel zoal ie er nu staat is zeker niet goed....en inderdaad ik heb voor deze ook isset gebruikt en tot op een bepaalde hoogte kreeg ik het werkend. Maar het probleem is dat op het moment dat ik een sub pagina aanklikt dat $subject_nr een error aangeef omdat de $_GET['subj']; dan null is
Deze functie ,deze geeft dan een error omdat ie dan geen argument meekrijgt
$page_set = get_pages_for_subject($subject_nr);
Tot zover snap ik m ..
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat die $subject_nr ten alle tijden een waarde heb of zoiets ?
Offline Arnold - 02/02/2009 23:22
Avatar van Arnold Nieuw lid aan het begin van je script zetten $subject_nr = '';
Offline vinTage - 02/02/2009 23:48
  1. $subject_nr = isset($_GET['subj']) ? $_GET['subj'] : 'iets anders/default';
  2.  
  3. echo $subject_nr;

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s