Crew PHP |
|
ikzelf heb ook informatica gedaan op school, en als er iets was waar ik graag extra uitleg over had willen hebben is het hoe je een correct database in elkaar schuift, want na die ene les die ik er over had heeft me niet erg veel wijzer gemaakt, aangezien je even een denk patroontje moet worden aangeleerd.
But then again, ik ben een leerling, geen leraar alles heeft een reden.
En ik ben het er absoluut mee eens dat mensen moeten zoeken naar dingen op het internet, maar daar staat tegenover dat je wel moet weten wat je zoekt. Ik merk dat hier veel mensen zijn die iets zoeken, wat simpel te googlen is, maar alleen als je weet hoe het heet.
------------------
ontopic:
interwebZ, wat je moet doen als je een database samen gaat stellen, moet je even gaan denken wat samen kan.
In dit geval zou je een rooster tabel(uren +vak+klas) kunnen maken. Verder heb je dus een leraar (naam + vak)
Dan als iets wilt doen, kun je met de "vak" uit het rooster bij "leraar" zoeken naar de naam die het geeft
Verder is het altijd handig om een kolom ID te maken in elke tabel, auto_increment, dat is fijn voor de database, en later kun je dan makkelijk dingen baseren op id's ipv namen
edit: en een leraar op het forum erbij kan nooit kwaad |