login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

een waarde bijvoegen met een update?

Offline daanlaan - 01/02/2009 22:55
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik zou een veld met bepaalde waardes, bv 8;9;6
moeten updaten en er moet een getal bijkomen, met een ;
ik heb nu het volgende:

1. mysql_query("UPDATE races SET gebruikers = gebruikers + ';".$_SESSION['gebruiker']."'

maar hij vervangt alle oude waardes en telt gewoon 8 9 6 en het bijkomende getal met mekaar op dus iets met die +??

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 01/02/2009 23:20
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
probeer eens met gebruikers = cast(gebruikers as varchar) + ...
Offline Wim - 01/02/2009 23:22
Avatar van Wim Crew algemeen is het niet beter om een apparte tabel te maken hiervoor?
- Het veld gebruikers is dan overbodig
- Je maakt een extra tabel "races_users" (of hoe je ze ook wilt noemen), om bij te houden wie aan welke race deelneemt. Je hebt hierin 3 kolommen: id, userid, raceid. Het raceid staat hier voor het id van de race waar de user aan deelneemt. Userid staat voor welke user er deelneemt. Zo heb je in princiepe al een uniek gedeelte in je tabel en is een appart id eigenlijk overbodig. Persoonlijk vindt ik dit toch wel handig werken, en raad ik het je dus aan om dit wel te gebruikt; doch het is niet verplicht!

Hopelijk lukt het zo, dit zal vele rare toestanden voorkomen!
Offline daanlaan - 01/02/2009 23:30 (laatste wijziging 01/02/2009 23:37)
Avatar van daanlaan MySQL interesse
wimmarien schreef:
is het niet beter om een apparte tabel te maken hiervoor?
- Het veld gebruikers is dan overbodig
- Je maakt een extra tabel "races_users" (of hoe je ze ook wilt noemen), om bij te houden wie aan welke race deelneemt. Je hebt hierin 3 kolommen: id, userid, raceid. Het raceid staat hier voor het id van de race waar de user aan deelneemt. Userid staat voor welke user er deelneemt. Zo heb je in princiepe al een uniek gedeelte in je tabel en is een appart id eigenlijk overbodig. Persoonlijk vindt ik dit toch wel handig werken, en raad ik het je dus aan om dit wel te gebruikt; doch het is niet verplicht!

Hopelijk lukt het zo, dit zal vele rare toestanden voorkomen!

ik zal het dan toch maar zo doen...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s