Na lang proberen en wat script van deze website, ben ik ten einde raad. Ik krijg het niet werkend.
Zoals de tittel vermeld heb ik nog niet zo veel ervaring met PHP en MYSQL en apache.
Ik heb men pc tot een mini localhost server omgevormt met deze tutorial : http://www.bicubica.com/apache-php-mysql/index.php
Alles loopt goed, tot het MYSQL gedeelte, ik kan inloggen, en daar stopt het, verder wat invoeren lukt niet geeft altijd een fout.
Deze: "error 1064 You have an error in your SQL syntax"
Zo staat er dan nog verder in de tutorial om PHPmyadmin te installeren, wat is hier het doel of het grote voordeel van?
Ik zou WAMP installeren wat Raze zegt. Waarom zet je je site niet gewoon gelijk online bij een (gratis) host met php/mysql ondersteuning. Dan is alles al geïnstalleerd.
Het grote voordeel van PHPmyadmin is dat je makkelijk via een interface gegevens kan verwerken, back-ups kan maken, databases aanmaken, tabbelen enz. Daarnaast is het ook nog open-source
je logt in en dan zie je gelijk die fout in beeld ?
Heb je al je instellingen en wachtwoorden wel goed ingevuld ? Niet per ongeluk een komma of een ander teken verwijderd ? Php is nogal gevoelig.
ik zou wel, voordat je wamp installeert, alle bestanden die je ervoor apart had geinstalleerd, proberen te verwijderen. Ik heb dit namelijk ook eens aan de hand gehad:
- je installeerd mysql -> dat vraagt om een paswoord
- na een tijd desinstalleer je mysql
- weer na een tijdje installeer je mysql opnieuw -> mysql zal dan niet opnieuw vragen om een wachtwoord op te geven, maar merkt dat er ergens op je computer nog een file staat met daarin het wachtwoord dat je opgaf toen je mysql voor de eerste keer installeerde.
Ik bedoel hiermee dat je echt goed je bestanden moet verwijderen indien je die fout wegwil.
Deze fout krijg ik, ik kan wel inloggen en dergelijke zo als te zien is, als ik dan verder de tutorial volg dan loopt het hier mis.. http://www.uplo...20fout.jpg
Maar het is handiger om phpMyAdmin te installeren zo kan je dezelfde acties doen met een grafische tool zodat je niet alles in de command line van mysql hoeft te typen.
Als ik deze open met kladblok, is dit zeer onoverzichtelijk, en zie ik ook nergens wat van paswoorden.
"C:/wamp/apps/phpmyadmin3.1.1(/setup/frames)"
In deze map staan de 2 files
En met internet explorer openen lukt ook niet.
Mysql wilt niet mee werken met mij, ik ben zeer blij dat jullie me nog altijd willen helpen dit werkend te krijgen.
Nu ga ik nog wat verder proberen, jullie zullen het wel horen moest het niet lukken
Ik heb nu een tutorial gevonden om in te loggen, nu wilde ik dus een database maken, weet lukt dat niet.
Ik doe dit met het opdrachten venster, dit moet toch kunnen...
Dit is de code:
iUser int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
sEmail varchar(255) NOT NULL,
sPassword varchar(255) NOT NULL,
sGUID varchar(32),
sData text,
PRIMARY KEY (iUser)
TYPE=MyISAM;
En weer de fout kan de database niet vinden
"CREATE DATABASE `tblUsers`;"
Ook al voeg ik deze lijn toe blijft zelfde fout geven
Als je nu met phpmyadmin werkt hoef je al die mysql commando's niet te weten en kan je alles perfect via de grafische interface doen.
Als je naar http://127.0.0.1/phpmyadmin/ gaat krijg je op de hoofdpagina aan de rechterkant meteen de mogelijkheid te zien om een nieuwe database aan te maken: Nieuwe database aanmaken of Create new database
Het lukt me om een database aan te maken, maar daar stopt het...
Ik kan geen kolomen of dergelijke aanmaken...
Hij geeft altijd van die verdommde fouten, waar ik nu wel de muren van op loop.... stomme mysql server.
Ik ga het hier moeten opgeven tot men grote spijd...
Of zou er nog een manier bestaan die mysql aan de gang te krijgen?