login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pma: kan geen wijzigingen aanbrengen

Offline mathiasB - 20/01/2009 16:58 (laatste wijziging 20/01/2009 17:03)
Avatar van mathiasBHTML interesse Oké, dit probleem had ik dus tot vorige week niet, maar wanneer ik afgelopen maandag iets wou wijzigen in mijn tabel via PhpMyAdmin kreeg ik deze fout:
Citaat:
Forbidden You don't have permission to access /tbl_change.php on this server.

Dit krijg ik dus wanneer ik op een potlood klik om 1 rij te wijzigen, klik ik echter op het potlood onder de gegevens werkt dit wel.

Even ter verduidelijking:
een afbeelding

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 20/01/2009 17:01
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Staan de bestandsrechten wel goed? Die foutmelding die je geeft ziet er iig niet echt als één van pma uit.
Offline mathiasB - 20/01/2009 17:02
Avatar van mathiasB HTML interesse Dat is het probleem,
de website is ons eindwerk, en wordt dus op de server van onze school gehost, waar ze natuurlijk ons de schuld in onze schoenen zullen schuiven aangezien niemand van de andere leerlingen dat probleem heeft.
Offline Rik - 20/01/2009 17:06
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Kun je er ook niet via ftp bij om te kijken wat de rechten op dat bestand zijn?

Anders zou ik eens proberen pma opnieuw erop te zetten.
Offline Martijn2008 - 20/01/2009 17:06
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Volgens mij heeft dat met de beveiligingsinstellingen op de server te maken. Hoeveel queries je maximaal mag runnen etc. Probeer jouw site eens localhost te testen met phpMyAdmin e.d.
Offline mathiasB - 20/01/2009 17:09
Avatar van mathiasB HTML interesse Lokaal werkt alles perfect, via ftp zien wij de phpmyadmin map niet.  
Offline Wim - 20/01/2009 17:43
Martijn2008 schreef:
Volgens mij heeft dat met de beveiligingsinstellingen op de server te maken. Hoeveel queries je maximaal mag runnen etc. Probeer jouw site eens localhost te testen met phpMyAdmin e.d.

dit heeft absoluut niets met mysql te maken...

Volgens mij mist de configuratie van je webserver wat, zoals lees-rechten op die bepaalde map (inderdaad, dit is niet enkel bepaald door het OS, maar ook via apache moet je de correcte rechten instellen!)

Vraag op je school even na of er ondertussen rechten zijn veranderd of evt de config van de webserver... (subtiele aanpak werkt het best als je denkt dat ze je gaan proberen te negeren, zo weet je tenminste zelf dat het daar aan kan liggen en kan je ze eventueel links naar i-net doorgeven...)
Offline mathiasB - 20/01/2009 17:47
Avatar van mathiasB HTML interesse Dat zal inderdaad morgen mijn eerste vraag zijn. Alleszinds bedankt, ik laat wel weten waar aan het lag. (als ik dat tenminste ga te weten komen)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.296s