login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zelf framework maken

Offline maigel - 18/01/2009 22:59
Avatar van maigelPHP beginner Hey sima's!

Ik ken OOP ongeveer, het is te zeggen, ik heb al veel theorie gelezen, ik snap het principe van classes, objecten etc maar ik heb er alleen nog niet zoveel ervaring mee (nog maar weinig gebruikt).

Nu ben ik van plan zelf een php framework te maken.
Maar ik weet niet goed waar te beginnen.
Ik heb al eens rond gesurfd maar echte tutorials vind ik ook niet.

Misschien dat jullie mij al een beetje op het juiste pad kunnen sturen.

Owja, ik ben van plan de MVC structuur te gebruiken aangezien me deze duidelijk en efficient lijkt.

Thx in advance  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 18/01/2009 23:42 (laatste wijziging 18/01/2009 23:43)
Avatar van Stijn PHP expert Leer design patterns.
Offline Maarten - 19/01/2009 00:54
Avatar van Maarten Erelid Het is een vraag als een ander, maar daar is niet direct een antwoord op te geven. Het 'probleem' is, er bestaan al een handvol degelijke frameworks in PHP, dus je zou toch willen bestaande frameworks overtreffen. Je kan dus eventueel eens kijken naar die bestaande, er trachten mee te werken en een nieuw framework ontwerpen, gebaseerd op jouw eventueel nadelige ondervindingen.

Het principe dat je kan hanteren:
- Libraries en config files inladen
- Models inladen
- Controllers inladen
- Views inladen en de controllers, die op zich gebruik maken van de models, daarop laten werken
- De gehele output in een templatesysteem gooien, die voor de globale layout zorgt
- Dat hele zootje optimaliseren voor de browser met een aantal fixes en verbeteringen
- Hello World.