Erelid |
|
Het is een vraag als een ander, maar daar is niet direct een antwoord op te geven. Het 'probleem' is, er bestaan al een handvol degelijke frameworks in PHP, dus je zou toch willen bestaande frameworks overtreffen. Je kan dus eventueel eens kijken naar die bestaande, er trachten mee te werken en een nieuw framework ontwerpen, gebaseerd op jouw eventueel nadelige ondervindingen.
Het principe dat je kan hanteren:
- Libraries en config files inladen
- Models inladen
- Controllers inladen
- Views inladen en de controllers, die op zich gebruik maken van de models, daarop laten werken
- De gehele output in een templatesysteem gooien, die voor de globale layout zorgt
- Dat hele zootje optimaliseren voor de browser met een aantal fixes en verbeteringen
- Hello World.
Maar ik vrees dat er niet echt een standaard manier bestaat om frameworks te ontwikkelen. Ik heb indertijd zelf een keer eentje gemaakt, en ik ben begonnen met het nadenken over wat ik precies allemaal nodig had, en waar ik allemaal te lui voor was om het te ontwikkelen. Op die manier kan je een 'must-be-able-to' lijst opstellen (volgens mij is dat geen woord, bij deze dus wel) voor je framework. Daarna ga je logisch nadenken, hoe kan je dit allemaal bereiken op een zo snel, vlot en meest flexibele manier, en zo komt het uiteindelijk allemaal wel goed. |