Nieuw lid |
|
Dank voor jullie reacties!
Het is gelukt met onderstaande code.
<?php
include 'resources/plugins/connection.plugin.php';
$dbname = 'visualmast_dok99';
$sql = "SHOW TABLES FROM $dbname";
$result = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
echo "Table: {$row[0]}\n";
}
?>
<?php include 'resources/plugins/connection.plugin.php'; $dbname = 'visualmast_dok99'; $sql = "SHOW TABLES FROM $dbname"; echo "Table: {$row[0]}\n"; } ?>
Nu is het wat ik wil bereiken het volgende. HEt is voor een Roostersysteem en voor elk nieuw rooster wordt een nieuwe database tabel aangemaakt (in verband met bewaren en belastingtechnische redenen). Zodoende zou ik doormiddel van deze functie alle beschikbare databases willen ophalen, daarna de namen omvormen naar bijvoorbeeld de datum van die maandag: dus stel:
de tabel heet nu: rooster_01012009
moet hij op de pagina de naam: 01-01-2009 krijgen.
Kan dit door middel van PHP worden gegenereerd? En hoe krijg ik het dan voor elkaar dat na deze rename je erop kan klikken het het rooster te zien krijgt met de goede ingevulde waarden.
Er wordt dus een standaard weergave tabel gemaakt, want elke database tabel is hetzelfde met uitzondering van de inhoud (naam van de pagina: rooster_display.php) en dat je dan eigenlijk door erop te klikken de gegenereerde tabelnaam, je automatisch die tabel selecteert en dus de goede waarden krijgt van die week?
Als het te onduidelijk is hoor ik het graag, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de opzet, dat is het belangrijkste!
Alvast bedankt! |