login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina's van website in mysql db?

Offline StriKe - 17/01/2009 16:48
Avatar van StriKeHTML interesse Hallo,

Ik heb al een aantal (php/mysql) sites gemaakt maar steeds op een nogal amateuristische manier.

Nu wil ik het iets 'deftiger' aanpakken, waar ik in eerste instantie aan denk is om m'n pagina's (php) op te nemen in een mysql db en dus te werken met url.be/p=1 url's etc.

Ik vind echter niet direct de info terug op google die me overtuigd, wat voor- en nadelen zijn ten opzichte van de php pagina's gewoon in files op te nemen?

Pieter

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 17/01/2009 16:53
Avatar van vinTage Nieuw lid om je paginas hardcoded in je database op te slaan heeft ook helemaal geen zin.

Wat je doet is op "desbetreffende" pagina het id uit de url uitlzen.

bv

1. if(isset($_GET('p') && $_GET('p') == "nieuws")
  2. {
  3. if(isset($_GET['id']))
  4. {
  5. //select * from nieuws where id = $_GET['id']
  6. }
  7. else
  8. {
  9. //select default from nieuws
  10. }
  11. }
  12. else
  13. {
  14. //select * from home
  15. }

Dit is natuurlijk maar een schapezak voorbeeld, maar zou je toch in de juiste richting moeten sturen..
Offline StriKe - 21/01/2009 19:37
Avatar van StriKe HTML interesse Om het overzicht te bewaren zou ik dan hetgeen jij aan code aanbrengt in een functie of zo gieten, of afzonderen in aparte php file, want dat allemaal zomaar in index.php droppen (ervan uitgaande dat de site niet alleen een pagina nieuws bevat maar nog tal van andere), dat gaat de snelheid ook niet ten goede komen vermoed ik?

Als ik dan toch die afzonderlijke php files aanmaak voor de verschillende 'functies', kan ik evengoed in nieuws.php etc beginnen werken... of het moet zijn dat ik het toch niet helemaal begrepen heb?

Pieter
Offline Sander1993 - 21/01/2009 20:11
Avatar van Sander1993 PHP interesse misschien bedoel je dit?
  1. <?php
  2. if(!empty($_GET['p'])) {
  3. switch($_GET['p']) {
  4. case 'nieuws':
  5. case 'iets':
  6. case 'nogeenpagina':
  7. $sQuery = 'SELECT * FROM tabel WHERE pagina = "'.$_GET['p'].'"';
  8. break;
  9. default:
  10. $sQuery = 'SELECT * FROM tabel WHERE pagina = "home"';
  11. break;
  12. }
  13. }
  14. ?>
Offline mathiasB - 21/01/2009 20:40
Avatar van mathiasB HTML interesse Wil je de hele inhoud van je pagina in een database opslaan?  
Of wil je gewoon via de database de juiste pagina includen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s