copy & paste de error eens. Dit lijkt eerder op een webserver die plat ligt?
//edit:
@ anton; dat moet niet...
Met mysql_connect maak je trouwens een resource aan, deze kan je als parameter ($db in uw geval) meegeven met je mysql_select_db en met mysql_query. Dit zodat je met meerdere connecties kan werken. De manier die de TS gebruikt is echter ook correct!
Trouwens:
Table: een "tabel" met veldnamen en records (waardes) in
Database: een verzameling van verschillende tabellen
@TS:
Op lijn 100 controleer je $aBerichten en je kent deze pas een waarde toe op lijn 103 (binnen de if-lus!). Hier zal je script nooit komen, gezien $aBerichten altijd "false" zal zijn, en dus verschillend van "2005"
oh , dat van die mysql wist ik dus niet , ik leer mezelf al de talen uit boeken enzo en in elk boek doen ze het op die manier , dus ik dacht dat dat de fout was xD handig om te weten xD
ThX
This error can only be resolved by fixes to the Web server software. It is not a client-side problem. It is up to the operators of your Web server site to locate and analyse the logs which should give further information about the error.
Ligt niet aan de webserver, ik denk dat dit het probleem is:
wimmarien schreef:
@TS:
Op lijn 100 controleer je $aBerichten en je kent deze pas een waarde toe op lijn 103 (binnen de if-lus!). Hier zal je script nooit komen, gezien $aBerichten altijd "false" zal zijn, en dus verschillend van "2005"
$qSelect_berichten=mysql_query('SELECT * FROM agendapunten WHERE jaar='2005' ORDER BY jaar DESC, maand DESC, dag DESC, ID DESC') or die(mysql_error());
Hij geeft totaal geen uitvoer er gaat dus iets mis in de bovenste regels. Doe eens boven aan COUNT(*) inplaats van ID. In sommige dbmsen is ID namelijk een preserved word en moet je dus tussen ``. Maar als je alles wil tellen kan je net zo goed * gebruiken.
Verder begint een array bij de waarde 0 en januari is heeft als aanduiding 1. Wil je dat de maanden goed werken dan moet je het volgende doen.
$qSelect_berichten=mysql_query('SELECT * FROM agendapunten WHERE jaar='2005' ORDER BY jaar DESC, maand DESC, dag DESC, ID DESC') or die(mysql_error());
$qSelect_berichten = mysql_query('SELECT * FROM agendapunten ORDER BY jaar DESC, maand DESC, dag DESC, ID DESC WHERE jaar=\'2005\'') or die (mysql_error());
$qSelect_berichten=mysql_query('SELECT * FROM agendapunten ORDER BY jaar DESC, maand DESC, dag DESC, ID DESC WHERE jaar=\'2005\'') or die(mysql_error());