login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Moeite met de join funcie

Offline JLT - 07/01/2009 15:53
Avatar van JLTPHP interesse Hallo iedereen,

Ik zit voor het eerst te stoeien met de JOIN functie maar kom er niet helemaal uit. Zelf niet na het lezen van de tutorial. Misschien dat iemand met nog even wil uitleggen. Hieronder het voorbeeld:

Naam tabel: dag1
- id
- gebruikers_id
- waarde1
- waarde2
- waarde3
- waarde4
- waarde5

Van deze tabel heb ik er 7 (dag1, dag2 etc...).

Als een van de waardes (1,2,3 etc.) uit de 7 tabellen het woord 'auto' bevat dat er 'iets' gebeurd. Dat iets kan ik later zelf wel uitwerken.

Hoe maak ik nu voor zoiets een query? Ik ben er vanuit gegaan dat ik dit met de JOIN functie doe maar hoe???

Grt.
Jelte

Ps. hopelijk is het een beetje duidelijk...

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 07/01/2009 16:29
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Aan joins zul je niet zoveel hebben omdat er geen koppeling is tussen de verschillende dag tabellen. Waarschijnlijk kom je met MySQL.com: union een heel eind!

Het best zou zijn als je het geheel wat zou normaliseren, daar zouden je queries ook veel eenvoudiger van worden. Al die dag tabellen kun je makkelijk samenvoegen en een extra veld 'dag' aanmaken. Maar dit moet je zelf weten.
Offline JLT - 08/01/2009 09:33
Avatar van JLT PHP interesse Dat is helemaal waar! Ik ben nog niet zo thuis met MySql en probeer dat nu onder de knie te krijgen voor je tip. Ik ga het even aanpassen en verder proberen.

Thanks!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s